Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Verine lahing Esoili pärast

    Esoil on nagu lehm, keda lüpsavad nii Eesti riik, Eesti kui ka Lääne kütusefirmad. Higine rebimine on klaasistanud lüpsjate silmad, nii jääb neil märkamata, et piim on nisadest juba ammu otsa lõppenud, kõva pigistamise peale niriseb veel vaid verd. Eesti riik Esoili müüjana on jõudnud seisu, kus iga otsus tähendab kauplemist kahjudega.
    Eesti riik on kolmandiku Eesti kütuseturust ja osaluse Eesti-Vene naftatransiidis tegelikult juba Coastalile kinkinud. See juhtus aasta tagasi, kui Esoil ja Coastal sõlmisid salasobingu Muuga sadama rekonstrueerimiseks ja naftajuhtme ehitamiseks Maardust Muuga sadamasse. Coastal maksis ettemaksuna tulevikus ostetavate teenuste eest ligi 200 miljonit krooni ja Esoil tagas lepingu oma varadega.
    Riik on oma jõumängu mängides ignoreerinud AA- Õligrupi valduses olevat 90 miljoni krooni suurust võlanõuet Eesti Kütuse ja Esoili vastu kui tüütu kärbse pirinat. Ärritatud AA-grupi mehed lisasid sellele ligi 800miljonilise viivisenõude. Tagatipuks tegi erastamisagentuur, st riik kõlava avalduse, et võtab võla- ja viivisnõude enda kanda, aga ta ei pruugi jaksata seda kanda. Võib ette kujutada maksumaksjate rõõmu, kui kohtus nimetatud nõuded kinnituse saavad.
    Eilseks laekunud erastamispakkumused on kõik tühi töö, sest tühipalja kaubamärgi Esoil erastamisel pole vähimatki mõtet, Esoili muud varad on ju arestitud. Lahendus peab tulema kolmnurgast riik--AA-Õligrupp--Coastal.
    Esimene variant: riik igno-reerib Õligruppi lõpuni. Sõltuvalt kohtuotsusest, kas erastamisagentuuri enda peale võetud võlgade otsus jääb jõusse või mitte, järgnevad lõputud kohtuprotsessid Õligrupi ja kas siis riigi või erastamise võitnud firma vahel. Võib juhtuda, et riik suudab kohtus saavutada Õligrupi võlanõuete tühiseks kuulutamise. Sel juhul tuleb riiki ainult õnnitleda erakordselt õnnestunud tegutsemise puhul kodumaise ettevõtluse arendamisel.
    Teine variant: Esoil erastatakse siiski Õligrupile. Riigil tuleb maksta vähem, st tagastada ainult Coastalilt ettemaksuna saadud paarsada miljonit. Samas tuleb arvestada rahvusvaheliste komplikatsioonidega lepingu rikkumise pärast, võimalikud on kohtuprotsessid. Õligrupile võib jääda lõpuks ainult EK tanklakett, kuna Maardu naftajuhe ja terminaal jäävad ettemaksu katteks Coastalile.
    Kolmas variant: Esoili pankrot. Juhul kui erastamisagentuurile ei jää õigust jätta endale võla- ja viivisenõuded, tuleb need tasuda Esoilil, kel puudub selleks raha. Riik vastutab ainult Esoili aktsiakapitali piires ja pääseb seega kohustusest miljardi kroonini ulatuvaid Õligrupi ja Coastali nõudeid tasuda. Samas aga tuleb riigil suu suurest erastamisrahast puhtaks pühkida.
    Neljas variant: saavutatakse mingisugune kohtuväline kokkulepe. Kas siis lepivad kokku Coastal ja Õligrupi USA-poolne osanik või topib riik Õligrupi suu kinni, ostes temalt omakorda üles Eesti Kütuse kunagise võla.
    Riik on lubanud erastamise hambad ristis lõpuni viia. Paar päeva tagasi kurtis aga EEA nõukogu liige Ants Leemets, et ei saa üldse aru, mis praegu toimub. Äripäev loodab, et esmaspäeval teevad erastajad toimuvast enesele selgelt aru andes Eesti jaoks parima otsuse.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.