• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 16.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transporditsehhi asemel laohoone

asukoht: Peterburi mnt 46d
ehitaja: Laaduri ehitusbrigaad
projekteerija: Harju projektbüroo
alltöövõtjad: AS MPT, AS Teekivi
tööde kestus: 8 kuud
ehituse maksumus: 9,5 mln krooni
Ostes pankrotistunud endise RASi Linda poolelioleva transporditsehhi, sai AS Laadur endale juba viis aastat seisnud vundamendi, postid ja katusekooriku. «Ka paik ise oli paras prügimägi, kuhu kõik midagi tõid,» iseloomustas Laaduri direktor Urmas Laanem pooliku transporditsehhi mahajäetust. Kuna ehitusel oli piisavalt vabakõrgust (6 m) sobis ta siiski laohooneks.
Raha kokkuhoidmiseks otsustas Laadur mitte kasutada ehitusfirma teenuseid, vaid pani ise kokku vajaliku ehitusbrigaadi. Laanem on kindel, et tegemist on professionaalsete ehitajatega, kuna nende tööraamat näitab, et nad on varem töötanud Viljandi KEKis.
Peamurdmist on tekitanud juurdehitused. Transpordisilla ehitamisel arutati pikka aega, kas lõigata see lattu sisse või teha juurdeehitusena. Lõpuks otsustati viimase variandi kasuks, kuna see hoiab valmis ehitust puhtana ja ei sunni lõhkuma juba olemasolevat pinda.
Lao kõige vastutusrikkama osa ehitamisel, põranda valamisel, kasutas Laadur alltöövõtjana ASi MPT. Tegemist on laoehituse kõige kallima tööga. MPT tegevdirektori Rainer Onemari väitel maksab korralik tugev põrand 300 krooni/m². Laadurile valati põrand fiiberbetoonist, mis on kõige tugevam betoonpõrand.
Välisviimistluses on kasutatud Rannila Profiili PVC plekki, siseviimistluses on aga kasutusel gyproc-plaat. «Ega lao puhul liialdused kasu ei too. Seetõttu on läbi aetud suhteliselt spartalikult,» iseloomustab Laanem materjali valikut.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele