15. oktoober 1996 kell 22:00

Transporditsehhi asemel laohoone

asukoht: Peterburi mnt 46d

ehitaja: Laaduri ehitusbrigaad

projekteerija: Harju projektbüroo

alltöövõtjad: AS MPT, AS Teekivi

tööde kestus: 8 kuud

ehituse maksumus: 9,5 mln krooni

Ostes pankrotistunud endise RASi Linda poolelioleva transporditsehhi, sai AS Laadur endale juba viis aastat seisnud vundamendi, postid ja katusekooriku. «Ka paik ise oli paras prügimägi, kuhu kõik midagi tõid,» iseloomustas Laaduri direktor Urmas Laanem pooliku transporditsehhi mahajäetust. Kuna ehitusel oli piisavalt vabakõrgust (6 m) sobis ta siiski laohooneks.

Raha kokkuhoidmiseks otsustas Laadur mitte kasutada ehitusfirma teenuseid, vaid pani ise kokku vajaliku ehitusbrigaadi. Laanem on kindel, et tegemist on professionaalsete ehitajatega, kuna nende tööraamat näitab, et nad on varem töötanud Viljandi KEKis.

Peamurdmist on tekitanud juurdehitused. Transpordisilla ehitamisel arutati pikka aega, kas lõigata see lattu sisse või teha juurdeehitusena. Lõpuks otsustati viimase variandi kasuks, kuna see hoiab valmis ehitust puhtana ja ei sunni lõhkuma juba olemasolevat pinda.

Lao kõige vastutusrikkama osa ehitamisel, põranda valamisel, kasutas Laadur alltöövõtjana ASi MPT. Tegemist on laoehituse kõige kallima tööga. MPT tegevdirektori Rainer Onemari väitel maksab korralik tugev põrand 300 krooni/m². Laadurile valati põrand fiiberbetoonist, mis on kõige tugevam betoonpõrand.

Välisviimistluses on kasutatud Rannila Profiili PVC plekki, siseviimistluses on aga kasutusel gyproc-plaat. «Ega lao puhul liialdused kasu ei too. Seetõttu on läbi aetud suhteliselt spartalikult,» iseloomustab Laanem materjali valikut.

Hetkel kuum