• OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 20.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Usalduskriis

Arvutifirma Microlink reklaamis eelmisel nädalal 1,5minutilises reklaamis Christmas Classicut kui arvutit, mille eriline omadus on Inteli Pentiumi protsessor. Selgitades veel, et mõned teised kasutavad mingeid vuffelprotsessoreid. Reklaam ärritas eelkõige arvutifirmasid, sest reklaam võis tarbijale mõjuda eksitavalt -- kui tahate arvutit Inteli Pentiumi protsessoriga, siis minge Microlinki. Tegelikult kasutab enamik Eesti tootjaid Inteli toodangut. Näidet võib konkurentsiamet kvalifitseerida kui tahtlikku tarbija eksitamist.
Äripäevas ilmunud lateksvärvide hinnavõrdlustabeli puhul puhus kired lõkkele müügifirmade antud värvi iseloomustus. Mis ühe müügimehe hinnangul sobis seina ja lakke, oli teise arvates mõeldud vaid seina võõpamiseks. Nädalapäevad tagasi tekkis samalaadne probleem elektriradiaatorite müügiedetabelit koostades. Mitme kaubamärgi edasimüüja subjektiivne hinnang tekitas pahameelt tootjafirmas. Segaduse põhjuseks pean müügimeeste teadmatust ja hinnangute erinevust.
Keda peab usaldama klient -- kas müüjat, kes seinavärvist laevärvi teeb -- või peab kokku kutsuma ekspertide grupi, kes tooteid testib ja nende kvaliteeti hindab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas kliendile telefonitsi edastatavat valeinfot võib pidada konkurentsiseaduse järgi konkurendi halvustamiseks, s.o valede teadete levitamiseks teise turusuhetes osaleja või tema poolt müüdava kauba või teenuse kohta, kahjustades konkurentsieeliste saamiseks teise turusuhetes osaleja mainet või tema äritegevust.
Konkurentsiamet on seni tegelenud kõlvatu konkurentsi puhul vaid avaliku reklaamiga. Müüja-kliendi suhet jms ärieetikaga seonduvat Eesti seadused praegu ei reguleeri. Olgu tegu sihipärase, rumalusest või hoolimatusest tingitud eksitamisega, jääb lahendamata küsimus, kelle hinnanguid võib usaldada nii ajakirjanik kui klient?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele