Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaks kanget ühele kohale

    Eesti Merelaevanduse (EML) erastamine võtab päev-päevalt enam tuure üles. Seni suurima erastamispiruka viiest küpsetajast jäi järele kõigepealt kolm, seejärel kaks: OÜ Arbonale ja AS ESCO Holding. Konkursi võitjaau koos 70 protsendiga EMLi aktsiatest jagub aga ainult ühele.
    Seni teadaoleva põhjal kahte pakkumust kõrvutades on Äripäeva arvates tugevam Arbonale oma. Kindlasti on sellele kaasa aidanud ka Arbonale edukam tutvustustöö.
    Kuuldavasti on Arbonale lubanud maksta EMLi aktsiate eest ning investeerida kohe kokku 1,7 miljardit krooni. Kahe aasta jooksul on kavas lisada veel 2,5 miljardit.
    Arbonale tugevam külg on pakkumuse finantseerijad: Nomura ja Hansa Investeeringud. Rahaliselt poolelt võib ühingule kasuks tulla ka Hansa Investeeringute tegevdirektori Toomas Reisenbuki varasem töötamine EBRD Tallinna büroos. Samuti on Arbonale taga laevandusfirma Jinhui Shipping, mille puhul tuleb aga osutada Bermuda päritolule.
    Pärast oma pakkumuse nurjumist ühines konsortsiumiga Talinvest. Talinvesti eesmärk on selge -- Nomura on lubanud võidu korral refinantseerida kõik Vana Tallinnaga seotud kohustused, see päästaks Talinvesti kümnete miljonite kroonide tagasivõitlemisest. Arbonalega teevad koostööd veel Norra konsultatsioonifirma Navigator ja N-Terminaal. Et Eesti edukamate firmade hulka kuuluv N-Terminaal annab suure osa Eesti raudteevedudest, siis nende huvi EMLi vastu on alles algus. Väga atraktiivne on neile kindlasti Arbonale soov osaleda Eesti Raudtee erastamisel. Plaani realiseerumisel tekiks Eestis võimas transiidimonopol.
    Lisagem veel ühe seose: isegi peaministriks olemise ajal ei loobunud Tiit Vähi 10protsendisest osalusest ASis Eesti Euroopa Liin, N-Terminaali asutatud Tallinna--Kieli laevaliini operaatorfirmas. Vähi kaudset kaasamist EMLi erastamisse ei tasuks üle tähtsustada, aga kasu võiks sellest tulevasele transiidikoridorile tõusta küll, teades Vähi häid suhteid Tallinna Sadama juhi Enn Sarapiga.
    Arbonale vastaspakkuja AS ESCO Holding lubab EMLi aktsiate eest tasuda 0,7 miljardit, millele lisandub 3,1miljardiline investeering. Erinevalt Arbonalest ei kavatse aga ESCO Holding osaleda raudtee erastamisel.
    Merelaevanduse praegusest seisukorrast paremat ülevaadet omav ESCO Holding on ühe oma trumbina käinud välja Norra kompanii Tschudi & Eitzen, mida Postimehe andmetel peetakse maailma üheks kõige paremini arenevaks laevandusfirmaks. Samas on Arbonalega seotud inimesed viidanud, et tegelikult on nende konkurendi Norra partneri näol tegemist hoopis kahe mehe konsultatsioonifirmaga.
    Nõrgemaks jääb ESCO Holdingu rahaline seljatugi. AS Ühisinvesteeringud on kaasa mängimas pigem EMLi konto Ühispanka jätmise ja Hansatee huvides. Väide USA projektijuhtimisfondi Stanton Capital Corporation kaudu maailmakuulsa investeerimispanga Merrill Lynch kaasamisest pole toimetuse arvates kuigi tõsiseltvõetav.
    ETFC Gruppi kuuluva mahlatootja Epeksi osalemine pakkumuses on aga üllatav. Tegemist on kas vastukäiguga sama grupiga seotud Talinvestile, kes koostööle ESCO Holdinguga Arbonalet eelistas ja paati vahetas, või loodab ETFC igal juhul osa EMLi erastamispirukast tasku panna.
    Toimetuse arvates on ühe või teise pakkuja võidust tähtsam see, et pikaleveninud Eesti Merelaevanduse erastamine lõpuks lahenduse leiab ja miljardites mõõdetava investeeringu kaasa toob. Tegemist on ju nii suure tükiga, et vahepeal on sõlmitud mitu kokkulepet ning peaaegu kõik algvoorus osalenud on endiselt mängus.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.