• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jäätis vallutab eestlasi

    Paar aastat tagasi ASi Tallinna Külmhoone erastanud, nüüdseks enamusaktsiad edasi müünud AS Jäälill müübki peamiselt külmhoone jäätiseid, edukaimalt liitrist ?okolaadijäätist.
    Importjäätiste turuosa on Puusti sõnul Eestis väga väikeseks jäänud. «Ingman on sel aastal veidi ilma teinud, aga Marsi ja GB müüki võib küll üksikute protsentidega vaadata,» räägib Puust.
    Aasta tagasi tuli loodetavast jäätisebuumist osa saama ka turvavööde tootja AS Norma. Loodi Balbiino tehas.
    «Rääkigu konkurendid mida tahes, aga tegelikult meil läheb väga hästi,» teatab Teet Anier Balbiino tooteid turustavast ASist Balbi. Anier kinnitab, et mõnedes piirkondades on Balbiino isegi turuliider.
    Kuigi Balbiino müüs torte ja perejäätisi juba talvel, otsustati reklaamikampaaniat tegema hakata alles maikuus, mil turule tuldi pulgajäätistega.
    Et Balbiino reklaami teeb, meeldib konkurendile. «Tema reklaam mõjub automaatselt meile ka, sest nad reklaamivad eesti jäätist,» rõõmustab Margus Puust. Tema hinnangul suureneb kodumaise jäätise tarbimine nii sissetoodavate jäätiste arvel kui ka kogu Eesti turu mahu kasvu tõttu.
    Meil on endal hulgiladu ja ma vaatan, et inimesed ostavad kaks-kolm kasti ja panevad koju sügavkülma, et suvel hea võtta, räägib Puust. Tema sõnul ei tule just harva ette, et ostetakse liitrise asemel 8kilone jäätisepakk koju. Hulgilao hinna järgi võidab siis kilolt üle 8 krooni, poehinnaga võrreldes veelgi enam.
    Jäälille arvutuste kohaselt on Eesti jäätiseturg praegu umbes 5000 tonni aastas, millest 3000 tonni langevat Tallinna külmhoonele.
    Ainsa välisfirma jäätisena püsib konkurentsis Soome Valio. «Kinnitamata andmetel on meie turuosa 30%,» räägib Valio Eesti ASi PRi ja reklaami juht Lia Kõiv.
    Kõige edukam on Eesti turul Muru Eskimo, järgmine on Mega, lisab Kõiv.
    Teet Anier ei soovi ühtegi numbrit Balbiino jäätisemüügi kohta öelda. Ta sõnab vaid, et kui aastavahetusel oli Balbiino müügikäive miljon krooni kuus, siis nüüdseks on kasv olnud mitusada protsenti. «Turg näitab, et jätkame tõusulainel,» ütleb Anier.
    Puusti sõnul mängib suurt rolli turumahu suurenemisel talvemüügi kasv. «3--4 aastat tagasi, kui Mustamäel, Lasnamäel oli tubades 14 kraadi sooja, müüsime talvel vaid 30 tonni kuus,» räägib Puust. Sel talvel müüs Jäälill 150 kuni 160 tonni jäätist kuus, märtsis isegi 170 tonni.
    Jäätiseturu suurenemise olulisimaks põhjuseks peab Puust inimeste sissetulekute suurenemist. Keskklass ja vaesemad inimesed on hakanud jäätist rohkem sööma, sest raha jääb lihtsalt rohkem üle, sõnab ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
USA börs alustas nädalat tõusuga
Peale eelmise nädala lõpu langust, võttis USA börs uue nädala alustuseks suuna üles, vahendab Yahoo Finance.
Peale eelmise nädala lõpu langust, võttis USA börs uue nädala alustuseks suuna üles, vahendab Yahoo Finance.
Elektri hind tõusis uue rekordini Novembri algusega võrreldes 15kordne tõus
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Tööstur: tootjad peaksid julgemalt hindu tõstma
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".