• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 04.08.97, 01:00

Kuidas kaitsta ettevõtet ebaausa konkurentsi eest?

- Eesti seadused on praegu piisavalt lõdvad ja mitmeti tõlgendatavad. Sarnaselt teiste tsiviliseeritud riikidega on turismifirmade liit vastu võtnud oma eetikakoodeksi, mis paneb olulisemad põhimõtted paika. Samuti on turismifirmade liidul oma eetikakomisjon, kes selliseid juhuseid käsitleb. Tõsi, minu mäletamist mööda on seal arutlusel olnud vaid paar juhtumit.
Ilmselt pole ebaaus konkurents turismimajanduses väga suureks probleemiks. Eestis turismi vallas tegutsejad on küllaltki hästi teada -- vähemalt suuremad tegijad. Kui keegi teeb sõna otseses mõttes sigadusi, siis see kahjustab ka kõigi teiste firmade mainet.
Sellel alal tegutsejad on ise võimelised nende vastu repressiivmeetodeid kasutama, kes eetikakoodeksist kinni ei pea.
Vahel on välisfirmad püüdnud meie turule ebaausate meetoditega tulla. Kui kellelgi selline info on, laseb ta selle ringi käima -- tekib teatud mõttes ringkaitse.
- Ebaaus konkurents ei olegi enam konkurents -- see on smugeldamine vms. Konkurents on see, kui ettevõtted on ühisel lähtepositsioonil ja oskavad vastavalt oma oskustele ja kulutustele äri teha.
Maailmas kõiguvad meie valdkonnas ühesugustel toodetel hinnad 2--3%. Turul kohtad aga samasuguseid tooteid, mille hinnatase on väljamüügil 20% madalam. See näitab, kuidas töötab meie toll ja piirivalve ning viitab n-ö ebaausale konkurentsile. Kui tõhustada tööd piiril ja tollis, oleks see üks võimalus takistada kaupade vaba sissevoolu.
Teine valdkond, millega kokku puutume, on igasugused konkursid. Vahel kohtab hämmastavaid pakkumusi, mida, ükskõik mis viisil arvestades, ei ole kuidagi võimalik täita. Konkursi tingimusedki pole alati üheselt mõistetavad. Konkureerivad ettevõtted pahatihti ei tea, mida saada tahetakse. Konkursi tähtajad on ka sellised, et lisainformatsiooni hankimiseks ei ole aega.
- Meie põhitegevus käib Venemaal. Seal avaldub ebaaus konkurents vähempakkumistel. Venemaa süsteem on korrumpeerunud -- kes oskab rohkem määrida, see võidab. Me ei saanudki endale sealt enam ühtegi suuremat lepingut ja oleme pool aastat praktiliselt varjusurmas. Meil pole võimalik maksta ja kui olekski, siis tuleks ilmselt samamoodi käituda. Tegelesime Venemaal teedeehitusega, nüüd tuleb ümber profileeruda ja hakata rõhku panema üldehitusele. Tee-ehitusfirmad on siin niigi raskustes -- soomlased tulevad suure hurraaga peale.
Eestiski ei saada mõnel võistupakkumisel tööd objektiivsete tulemuste põhjal. Vanad sidemed jms on tähtis. Suuremad firmad kaitsevad ebaausa konkurentsi vastu kõrge kvaliteedi ja tähtaegadest kinnipidamisega.
Eks ebaaus konkurents toimib niikaua, kuni n-ö endised hakkavad otsustajate kohalt lahkuma. Tuleb uus põlvkond, kes on ehk veidi objektiivsem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele