Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehas nr 43 on pigem joogikoht

    - avatud kell 11--02, R--L 11--04
    - kohtade arv ca- 140
    - lõuna ühele inimesele ca- 100 kr
    Hinnaskaala
    - eelroad 10--44 kr
    - põhiroad 40--90 kr
    - magustoidud 15--25 kr
    - alkoholivabad joogid alates 5 kr
    - alkohoolsed joogid alates 15 kr
    - päevapraad 40 kr
    Pubikultuuri hindava ASi Egmont Estonia tegevdirektori Enno Rätsepa arvates on Tehas nr 43 nimelises pubis stiilne ja väljapeetud interjöör. Sööma ta siia ei tuleks, küll aga sõbraga juttu puhuma.
    Poolteise tunni jooksul avastab ta üha uusi vahvaid detaile, mis annavad kunagise õlletehase ruumides tegutsevale joogikohale ilmet: vasksed torud baaarileti kohal, omapärane sissekäik, piljardisaal ja baar keldrikorrusel, erineva suurusega lauad jne. Punaseks toonitud toolid ja baaripukid mõjuvad ehk liigagi steriilselt.
    Kui ka teenindajad oleks ühtseis stiilseis rõivais ja menüü kunstipäraselt kujundatud, külastaks Enno Rätsep seda paika ehk tihedamini. Tema arvates jäävad mõned võib-olla väga maitsvad road tähelepanuta just seepärast, et menüüs pole need piisavalt atraktiivselt välja pakutud.
    Loomaliha ja soolast-rasvast mitte armastavana tekib Enno Rätsepal raskusi menüüst sobiva eelroa valikul, ehkki õllekõrvast vürtsikamat ja rammusamat jagub piisavalt. Esindatud on nii oad, seened kui juust.
    Rätsep jääb küüslauguleiva (12 kr) juurde, hinnates neid piisavalt kangeks. Teise variandina telliks ta segasalatit (25 kr), ehkki menüü ei anna aimu, mida see endast kujutab. Lõhesuppi (29 kr) on ta juba varem proovinud. Tookord jättis supp piisavalt ükskõikseks.
    Minu soovitud sooja suupistet ?ampinjonihõrgutis (25 kr) paraku seente puudumisel ei saa. Koores hautatud ?ampinjonid sulatatud juustuga tunduvad nii isuäratavad. Neist ilma jäämine selgub piisavalt hilja, mistõttu jään õlleklaasi taga põhirooga härjafileed (80 kr) ootama.
    Õllevalik on õnneks rikkalik, mida kroonib ajalooline majaõlu Albert le Coq (suur 25 kr, väike 14 kr). Esindatud on tartlaste, hiidlaste, iirlaste, sakulaste jne humalajook. Muude alkohoolsete jookide loetelu jääb tagasihoidlikumaks. Ka magustoidulehekülg on tagasihoidlik: kohupiimavaht, pannkoogid, jäätis.
    Kümmekonna põhiroa hulgast huvitab Enno Rätsepat enim taimetoit (35 kr), aga et menüüs pole ainsatki sõna selgituseks, otsustab mees põnevana tunduva tursakebabi (75 kr) kasuks. See on keskpäraselt, kuid korrektselt garneeritud roog, milles kaks tursa-paprika varrast ja välimuselt hautatud mererohtu meenutava rohelise porrulaugupuntraga ülekülvatud riisitorn. Enno Rätsepa sõnul maitseb toit huvitavalt vaid juhul, kui sööja võtab toitu õiges vahekorras: natuke seene ja praesibulamaitselist rohelist koos riisi ja kalapalaga. Tursk ise on üllatavalt maitsevaba.
    Mina sõin härjafileeks kutsutavat praadi (80 kr). Veise sisefilee oli korralikult valmistatud ja mõistlikult suur tükk. Lisandiks pakuti poolt tomatit, mugulsibula ribasid ja tavalist värsket salatit. Ahjukartuleid oli küll palju, ent valmistatud olid need ilmselt mikrolaineahjus, kuna puudus ahjumaitse ja -krõbedus.
    Lahkudes jääb aga meelde sõbralik ja mitte pealetükkiv teenindus, just pubile kohane.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.