• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee erastamine venib

    RE Eesti Raudtee haldusnõukogu liige Mati Prints ütles, et ASi Eesti Raudtee asutamisdokumendid esitati Tallinna äriregistrile juba 14. augustil, kuid seni pole registrikannet veel tehtud. Ta lisas, et Eesti Raudtee erastamise seisukohalt oleks vaja registrikanne teha võimalikult ruttu.
    Vastavalt valitsuse kinnitatud Eesti Raudtee erastamiskavale moodustatakse ettevõtte baasil neli tütaraktsiaseltsi, mille aktsiad hiljem erastatakse. Erinevate aktsiaseltside eesmärk on Tallinna elektriraudtee haldamine, reisijateveo korraldamine, veeremi ja veduripargi haldamine ning kaubavedude korraldamine. Eesti Raudtee kaubavedude vastu on suurt huvi üles näidanud välisinvestorid.
    Lisaks neljale tütaraktsiaseltsile kavatseb riik erastada ka Eesti Raudtee varade baasil moodustatud ASi Edelaraudtee ja 49 protsendi suuruse osaluse Eesti Raudtee tehnilise seisukorra eest vastutavas ASis EVR Koehne.
    Mati Printsi sõnul on seni kõige suuremat segadust tekitanud linnalähiliiklust korraldava Tallinna elektriraudtee edasine saatus. Ta ütles, et elektriraudtee üleandmine Tallinna linnale on takerdunud, kuna linnavalitsus pole elektriraudtee haldamiseks veel valmis.
    Eesti raudteeseaduse on välja töötanud Inglise firma Denton Hall, kellelt tellisid selle töö Euroopa Liidu abiprojekt Phare ja Prantsusmaa pank CCF. Inglased valisid oma koostööpartneriks Eestis advokaadibüroo Concordia, mida juhib endine justiitsminister Urmas Arumäe.
    Raudteeseaduse alusel asub tööle reguleeriv struktuur, mis hakkab erastatud raudteeüksustes esindama riigi huve, selgitas erastamisagentuuri infrastruktuuri ettevõtete erastamise peaspetsialist Avo Annus. Näiteks hakkab see struktuur litsentseerima raudtee operaatorfirmasid, rääkis Annus. Tema sõnul võiks see struktuur sarnaneda erastamisagentuuri nõukoguga.
    Annus ütles, et enne, kui valitsus ja riigikogu pole raudteeseadust heaks kiitnud, ei saa Eesti Raudtee erastamisega alustada. «Loodetavasti võtab riigikogu raudteeseaduse vastu järgmise aasta keskpaigaks,» lausus Annus.
    Annus ütles, et Eesti Raudtee erastamine on seni Eestis toimunud erastamistest ja erastamisel olevatest ettevõtetest juriidiliselt kõige põhjalikumalt ette valmistatud.
    Annuse sõnul on vale rääkida, et Eestis pole raha investeeringute tegemiseks, mida vajavad Eesti Raudtee tütarfirmad. «Tuleb vaid luua tingimused, sest Eesti Raudtee puhul ei investeerita ainult aktsiatesse, vaid ka perspektiivsesse majandusharusse,» rääkis ta.
    RE Eesti Raudtee eelmise aasta netokäive oli 756,8 miljonit krooni ja kasum 1,3 miljonit krooni. Ettevõtte bilansimaht oli aastavahetuseks 841,9 miljonit krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Arno Sillat: kolm kriisi saavad mööda ja lähitulevikus rohkem ei tule
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Starbucks väljub viimaks Vene turult
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.