• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee erastamine venib

    RE Eesti Raudtee haldusnõukogu liige Mati Prints ütles, et ASi Eesti Raudtee asutamisdokumendid esitati Tallinna äriregistrile juba 14. augustil, kuid seni pole registrikannet veel tehtud. Ta lisas, et Eesti Raudtee erastamise seisukohalt oleks vaja registrikanne teha võimalikult ruttu.
    Vastavalt valitsuse kinnitatud Eesti Raudtee erastamiskavale moodustatakse ettevõtte baasil neli tütaraktsiaseltsi, mille aktsiad hiljem erastatakse. Erinevate aktsiaseltside eesmärk on Tallinna elektriraudtee haldamine, reisijateveo korraldamine, veeremi ja veduripargi haldamine ning kaubavedude korraldamine. Eesti Raudtee kaubavedude vastu on suurt huvi üles näidanud välisinvestorid.
    Lisaks neljale tütaraktsiaseltsile kavatseb riik erastada ka Eesti Raudtee varade baasil moodustatud ASi Edelaraudtee ja 49 protsendi suuruse osaluse Eesti Raudtee tehnilise seisukorra eest vastutavas ASis EVR Koehne.
    Mati Printsi sõnul on seni kõige suuremat segadust tekitanud linnalähiliiklust korraldava Tallinna elektriraudtee edasine saatus. Ta ütles, et elektriraudtee üleandmine Tallinna linnale on takerdunud, kuna linnavalitsus pole elektriraudtee haldamiseks veel valmis.
    Eesti raudteeseaduse on välja töötanud Inglise firma Denton Hall, kellelt tellisid selle töö Euroopa Liidu abiprojekt Phare ja Prantsusmaa pank CCF. Inglased valisid oma koostööpartneriks Eestis advokaadibüroo Concordia, mida juhib endine justiitsminister Urmas Arumäe.
    Raudteeseaduse alusel asub tööle reguleeriv struktuur, mis hakkab erastatud raudteeüksustes esindama riigi huve, selgitas erastamisagentuuri infrastruktuuri ettevõtete erastamise peaspetsialist Avo Annus. Näiteks hakkab see struktuur litsentseerima raudtee operaatorfirmasid, rääkis Annus. Tema sõnul võiks see struktuur sarnaneda erastamisagentuuri nõukoguga.
    Annus ütles, et enne, kui valitsus ja riigikogu pole raudteeseadust heaks kiitnud, ei saa Eesti Raudtee erastamisega alustada. «Loodetavasti võtab riigikogu raudteeseaduse vastu järgmise aasta keskpaigaks,» lausus Annus.
    Annus ütles, et Eesti Raudtee erastamine on seni Eestis toimunud erastamistest ja erastamisel olevatest ettevõtetest juriidiliselt kõige põhjalikumalt ette valmistatud.
    Annuse sõnul on vale rääkida, et Eestis pole raha investeeringute tegemiseks, mida vajavad Eesti Raudtee tütarfirmad. «Tuleb vaid luua tingimused, sest Eesti Raudtee puhul ei investeerita ainult aktsiatesse, vaid ka perspektiivsesse majandusharusse,» rääkis ta.
    RE Eesti Raudtee eelmise aasta netokäive oli 756,8 miljonit krooni ja kasum 1,3 miljonit krooni. Ettevõtte bilansimaht oli aastavahetuseks 841,9 miljonit krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Sigade hinnad kukkusid Hiinas tagasi maa peale
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Autojuhtide puudus sundis Briti valitsust järele andma
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.