Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa bestselleril oli põlvkonnavahetus
Mootor:- 1595 cm³, R4
Võimsus:- 74 hj
Kütusekulu:
Linnas: 10,5 l/100 km
Maanteel: 5,9 l/100 km
keskmiselt: 7,6 l/100 km
Kiirendus 0--100 km/h:- 10,9 s
Maksimaalkiirus:- 188 km/h
Pikkus:- 4149 mm
Laius:- 1735 mm
Kõrgus:- 1439 mm
Teljevahe:- 2511 mm
Tühimass:- 1207 kg
Pagasiruum:- 330/1184 l
- Uue põlvkonna Volkswagen Golf on oma eelkäijaga võrreldes kõige enam muutunud sisemuses, mis meenutab suurel määral mullu esitletud Volkswagen Passatit. Välimuses on muudatused tagasihoidlikumad, kui mitte arvestada uuetüübilisi nelja lambiga esitulesid ja täiesti uut huvitavalt lahendatud auto tagaosa.
Sarnasus Passatiga pole mitte ainult väline -- ka Golfi tootmise organiseerimisel on Volkswagen palju üle võtnud kogemustest, mis saadud just Passati tootmise käivitamisel.
IV põlvkonna Golf paistab silma hea varustuse poolest -- standardvarustuses on kaks turvapatja, ABS, ketaspidurid kõigil neljal rattal. Esimese autona omas klassis pakutakse Golfil ka satelliitnavigatsioonisüsteemi (meie oludes esialgu kahjuks veel kasutu asi).
Võimalik on saada ka pimestamisvastane tahavaatepeegel või automaatselt vihma korral sisse lülituvad klaasipuhastid, esmakordselt kompaktklassis ka nn mäluga esiistmed ja tahavaatepeeglid, mis kohandavad end automaatselt vastavalt juhi kasvule ja soovi kohaselt mälusse programeeritud asenditele.
Mootorivalik koosneb viiest bensiini- ja kolmest diiselmootorist võimsusevahemikus 68 hj kuni 150 hj. Uueks jõuallikaks on 1,4-liitrine 75 hj bensiinimootor, ka kasutatakse Golfil esmakordselt mootorit, kus on viis klappi silindri kohta (1,8 l).
Vana mudeliga võrreldes on uus Golf märgatavalt kasvanud -- pikkust lisandus 131 mm, laiust 30 mm. Teljevahe suurenes 39 mm võrra.
Sõltuvalt modifikatsioonist kasutatakse Golfil 14- kuni 16tolliseid velgesid. Lisaks standardsele viiekäigulisele manuaalkäigukastile hakatakse Golfi tootma ka viiekäigulise automaatkastiga. Varustusastmeid on lisaks baasversioonile kolm (Trendline, Comfortline ja Highline), pluss sportversioon GTI.
Kaheukselisel Golfil on parandatud ligipääsu tagaistmetele -- kasutatakse sarnast esiistmete nihutussüsteemi nagu Audi A3 juures.
Saksamaal hakkab odavaim Golf IV (1,4-liitrise mootoriga baasmudel) maksma 25 700 marka. Eestisse peaks auto jõudma veebruaris ja siinne hinnatase pole tänaseks veel selgunud.