• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa bestselleril oli põlvkonnavahetus

    Mootor:- 1595 cm³, R4
    Võimsus:- 74 hj
    Kütusekulu:
    Linnas: 10,5 l/100 km
    Maanteel: 5,9 l/100 km
    keskmiselt: 7,6 l/100 km
    Kiirendus 0--100 km/h:- 10,9 s
    Maksimaalkiirus:- 188 km/h
    Pikkus:- 4149 mm
    Laius:- 1735 mm
    Kõrgus:- 1439 mm
    Teljevahe:- 2511 mm
    Tühimass:- 1207 kg
    Pagasiruum:- 330/1184 l
    - Uue põlvkonna Volkswagen Golf on oma eelkäijaga võrreldes kõige enam muutunud sisemuses, mis meenutab suurel määral mullu esitletud Volkswagen Passatit. Välimuses on muudatused tagasihoidlikumad, kui mitte arvestada uuetüübilisi nelja lambiga esitulesid ja täiesti uut huvitavalt lahendatud auto tagaosa.
    Sarnasus Passatiga pole mitte ainult väline -- ka Golfi tootmise organiseerimisel on Volkswagen palju üle võtnud kogemustest, mis saadud just Passati tootmise käivitamisel.
    IV põlvkonna Golf paistab silma hea varustuse poolest -- standardvarustuses on kaks turvapatja, ABS, ketaspidurid kõigil neljal rattal. Esimese autona omas klassis pakutakse Golfil ka satelliitnavigatsioonisüsteemi (meie oludes esialgu kahjuks veel kasutu asi).
    Võimalik on saada ka pimestamisvastane tahavaatepeegel või automaatselt vihma korral sisse lülituvad klaasipuhastid, esmakordselt kompaktklassis ka nn mäluga esiistmed ja tahavaatepeeglid, mis kohandavad end automaatselt vastavalt juhi kasvule ja soovi kohaselt mälusse programeeritud asenditele.
    Mootorivalik koosneb viiest bensiini- ja kolmest diiselmootorist võimsusevahemikus 68 hj kuni 150 hj. Uueks jõuallikaks on 1,4-liitrine 75 hj bensiinimootor, ka kasutatakse Golfil esmakordselt mootorit, kus on viis klappi silindri kohta (1,8 l).
    Vana mudeliga võrreldes on uus Golf märgatavalt kasvanud -- pikkust lisandus 131 mm, laiust 30 mm. Teljevahe suurenes 39 mm võrra.
    Sõltuvalt modifikatsioonist kasutatakse Golfil 14- kuni 16tolliseid velgesid. Lisaks standardsele viiekäigulisele manuaalkäigukastile hakatakse Golfi tootma ka viiekäigulise automaatkastiga. Varustusastmeid on lisaks baasversioonile kolm (Trendline, Comfortline ja Highline), pluss sportversioon GTI.
    Kaheukselisel Golfil on parandatud ligipääsu tagaistmetele -- kasutatakse sarnast esiistmete nihutussüsteemi nagu Audi A3 juures.
    Saksamaal hakkab odavaim Golf IV (1,4-liitrise mootoriga baasmudel) maksma 25 700 marka. Eestisse peaks auto jõudma veebruaris ja siinne hinnatase pole tänaseks veel selgunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Triinu Järviste: kas Eesti haiglaid tohib piiramatult rahastada?
Euroopa Komisjon analüüsis hiljuti tehtud otsuses Eesti tervishoiusüsteemi rahastusmudelit ning andis hinnangu sellele, kas riik tohib haiglavõrgu arengukavas olevaid haiglaid erahaiglatele eelistada. Selle üle, mida riik ja omavalitsused komisjoni juhistest järeldama peaks ja kas erahaiglad peavad tõesti HVA haiglatele antud igasugust toetust pika näoga kõrvalt vaatama, arutleb advokaadibüroo TGS Baltic konkurentsiõiguse vandeadvokaat Triinu Järviste.
Euroopa Komisjon analüüsis hiljuti tehtud otsuses Eesti tervishoiusüsteemi rahastusmudelit ning andis hinnangu sellele, kas riik tohib haiglavõrgu arengukavas olevaid haiglaid erahaiglatele eelistada. Selle üle, mida riik ja omavalitsused komisjoni juhistest järeldama peaks ja kas erahaiglad peavad tõesti HVA haiglatele antud igasugust toetust pika näoga kõrvalt vaatama, arutleb advokaadibüroo TGS Baltic konkurentsiõiguse vandeadvokaat Triinu Järviste.
USA peamised indeksid punased
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: kaua tants kinnisvaraturul ja pinged tööturul veel kestavad?
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis lahatakse kinnisvaraturu huvitavamaid arenguid, otsitakse lahendusi tööjõu nappusele ning arutletakse, miks naistele head tootlust börsidel ei andestata.
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis lahatakse kinnisvaraturu huvitavamaid arenguid, otsitakse lahendusi tööjõu nappusele ning arutletakse, miks naistele head tootlust börsidel ei andestata.
Andmekaitsele läbi sõrmede vaatamine maksab miljoneid
Korras andmekaitse ettevõtte sees tagab paremad partnerlussuhted ning tugevama positsiooni läbirääkimistelaua taga, samas kui probleemid võivad isegi tükk aega pärast nende likvideerimist tähendada mitme miljoni euro suurust trahvi.
Korras andmekaitse ettevõtte sees tagab paremad partnerlussuhted ning tugevama positsiooni läbirääkimistelaua taga, samas kui probleemid võivad isegi tükk aega pärast nende likvideerimist tähendada mitme miljoni euro suurust trahvi.