Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiilsideturg kasvas kuuga kümnendiku võrra
Kõige rohkem kliente --5000 -- kogus oktoobris turuliider Eesti Mobiiltelefon. Radiolinja Eestile lisandus 3300 ja Ritabellile 3100 klienti. Seejuures andis Ritabellile 2000 uut klienti vaid üks päev, 11. oktoober, mil Ritabell müüs telefone koos liitumisega kaks ja pool korda alla omahinna.
ASi Ritabell müügidirektor Olav Vilborn märkis, et aparaadi ja liitumise hind on küllalt suurele osale potentsiaalsetest klientidest määrava tähtsusega. «11. oktoobri tulemused ületasid igasuguseid ootusi,» ütles Vilborn. «Niipea me midagi taolist ei korda, sest töökorralduse seisukohalt ei ole selline liitumiste arv normaalne.»
Ka ASi Eesti Mobiiltelefon (EMT) turundusosakonna juhataja Jüri Kriisemann ütles, et soodustingimustel liitumine mõjub klientuuri kasvule hästi.
Kriisemanni sõnul pakub ka EMT novembris liitumist soodustingimustega.
Radiolinja Eesti ASi turundusjuht Andrus Hiiepuu ütles, et soodsatel võrgusisestel kõnehindadel on suur mõju turuosa suurendamisele. «Hakkab toimima ahelreaktsioon, kus võrguga liitutakse põhjusel, et tuttavad on seal juba ees,» rääkis Hiiepuu.
Hiiepuu nentis samas, et viimasel ajal on suurenenud ühest võrgust teise minejate arv. «Paljud elavad pakkumisest pakkumiseni,» lausus Hiiepuu. «Hüpatakse sinna-tänna vastavalt sellele, kuidas operaatorid sooduspakkumisi teevad.»
Kõigi operaatorite hinnangul kujuneb november suhteliselt rahulikuks kuuks, kuid jõulude eel on jälle oodata klientide arvu hüppelist kasvu.
«Tänavu saab jõuluvanade kingikottides olema küllaltki palju mobiiltelefone,» ennustas Andrus Hiiepuu. «Soomes oli samamoodi kaks aastat tagasi: kui 1994. aasta lõpus oli populaarseim jõulukink veel mikrolaineahi, siis aasta hiljem juba mobiiltelefon.»
Varasema prognoosi kohaselt kavatses EMT koguda selle aasta lõpuks 90 000, Radiolinja 25 000 ja Ritabell 12 000 klienti. Tänase seisuga ei välista EMT jõudmist 100 000, Radiolinja 30 000 ja Ritabell 15 000 kliendini.