17. november 1997
Jaga lugu:

VISA kaart muudab tankimise kalliks

Tundmatuks jääda soovinud ärimees rääkis, et võttis VISA Elektron kaarti kasutades Neste automaattanklast vähem kui 100 krooni eest bensiini, nädal aega hiljem aga avastas, et selle tehingu pealt oli tema pangakontolt endiselt broneeritud 500 krooni.

Neste Eesti ASi jaemüügijuht Heikki Vuorinen kinnitas, et automaattanklas broneeritakse tõesti enne tankimise algust kliendi kontolt 500 krooni, kuid broneering peaks kestma vaid mõne minuti.

«Küsimus on selles, et hetkel, mil inimene kaardi automaati sisestab, ei ole teada, kui palju ta bensiini võtab,» selgitas Vuorinen. «Seetõttu esitab automaat pangale päringu maksimaalse tankimissumma ehk 500 krooni peale. Pärast tankimist, kui on selgunud tegelik summa, toimub tagasimakse.»

Pankade kaardikeskuse tegevdirektor Margus Aun tunnistas, et VISA Elektroni puhul võib broneering tõesti peale jääda, kuna tankimisautomaadist lähtuv signaal liigub Ühispanka pikka teed mööda, väljudes vahepeal ka Eesti piirest.

«Sellel teel võib ette tulla mitmeid põhjusi, miks broneeringu mahavõtmine ei pruugi õnnestuda,» ütles Aun. «Töötame koos Ühispangaga lahenduste leidmiseks.»

Auna väitel peaks pikemat aega peale jäänud broneeringute mahavõtmine olema eeskätt teenuse osutaja ehk Ühispanga asi.

Ühispanga kaardiosakonna juhataja Meelis Nurk ütles, et tegemist on pankade kaardikeskuse tehnilise näpuveaga. «Tanklast panka tulevas infos on üks kirje veidi vales formaadis, mistõttu broneeringu tühistamine ei pruugi iga kord õnnestuda,» lausus Nurk.

Nurk ei soovinud täpselt öelda, kui palju pretensioone on seoses Neste tankimisautomaatidega Ühispangale laekunud, kuid kinnitas, et nende hulk on murettekitav.

VISA Elektroni teenust vahendava ASi Inpass Eesti tegevdirektor Raivo Tinn väitis, et tegelikult puudutab probleem kõigi VISA kaartide, mitte ainult VISA Elektroni kasutamist Nestes.

«VISA Elektron on kaebustes esikohal vaid seetõttu, et selle omanikel on kaardi peal enamasti väiksem rahasumma,» ütles Tinn. «Meie oma töötajal juhtus samasugune lugu VISA Classicu kaardiga.»

Tinni sõnul on arusaamatu, miks kaardikeskus ei ole suhteliselt elementaarset ja lihtsat viga seni kõrvaldanud, ehkki sellest on nendega korduvalt juttu olnud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum