Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    VISA kaart muudab tankimise kalliks

    Tundmatuks jääda soovinud ärimees rääkis, et võttis VISA Elektron kaarti kasutades Neste automaattanklast vähem kui 100 krooni eest bensiini, nädal aega hiljem aga avastas, et selle tehingu pealt oli tema pangakontolt endiselt broneeritud 500 krooni.
    Neste Eesti ASi jaemüügijuht Heikki Vuorinen kinnitas, et automaattanklas broneeritakse tõesti enne tankimise algust kliendi kontolt 500 krooni, kuid broneering peaks kestma vaid mõne minuti.
    «Küsimus on selles, et hetkel, mil inimene kaardi automaati sisestab, ei ole teada, kui palju ta bensiini võtab,» selgitas Vuorinen. «Seetõttu esitab automaat pangale päringu maksimaalse tankimissumma ehk 500 krooni peale. Pärast tankimist, kui on selgunud tegelik summa, toimub tagasimakse.»
    Pankade kaardikeskuse tegevdirektor Margus Aun tunnistas, et VISA Elektroni puhul võib broneering tõesti peale jääda, kuna tankimisautomaadist lähtuv signaal liigub Ühispanka pikka teed mööda, väljudes vahepeal ka Eesti piirest.
    «Sellel teel võib ette tulla mitmeid põhjusi, miks broneeringu mahavõtmine ei pruugi õnnestuda,» ütles Aun. «Töötame koos Ühispangaga lahenduste leidmiseks.»
    Auna väitel peaks pikemat aega peale jäänud broneeringute mahavõtmine olema eeskätt teenuse osutaja ehk Ühispanga asi.
    Ühispanga kaardiosakonna juhataja Meelis Nurk ütles, et tegemist on pankade kaardikeskuse tehnilise näpuveaga. «Tanklast panka tulevas infos on üks kirje veidi vales formaadis, mistõttu broneeringu tühistamine ei pruugi iga kord õnnestuda,» lausus Nurk.
    Nurk ei soovinud täpselt öelda, kui palju pretensioone on seoses Neste tankimisautomaatidega Ühispangale laekunud, kuid kinnitas, et nende hulk on murettekitav.
    VISA Elektroni teenust vahendava ASi Inpass Eesti tegevdirektor Raivo Tinn väitis, et tegelikult puudutab probleem kõigi VISA kaartide, mitte ainult VISA Elektroni kasutamist Nestes.
    «VISA Elektron on kaebustes esikohal vaid seetõttu, et selle omanikel on kaardi peal enamasti väiksem rahasumma,» ütles Tinn. «Meie oma töötajal juhtus samasugune lugu VISA Classicu kaardiga.»
    Tinni sõnul on arusaamatu, miks kaardikeskus ei ole suhteliselt elementaarset ja lihtsat viga seni kõrvaldanud, ehkki sellest on nendega korduvalt juttu olnud.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.