Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silmet alustab Sillamäe sadama rajamist

    Sadama esimese järgu läbilaskevõimsuseks on kavandatud miljon tonni kaupa aastas, rääkis Sillamäe sadama juhatuse esimees Heikki Lind. Sadama esimese järgu ehitusmaksumuseks on plaanitud 200--280 miljonit krooni.
    Teisipäeval äriregistrisse kantud Sillamäe sadama aktsiakapital on 15 miljonit krooni, milleks omanikfirma eraldas Vaivara-Sillamäe raudtee koos veeremiga ja endised Silmeti happelaod, ütles Lind. Tulevikus on planeeritud sadamale ka 139 hektarit maad, mille erastamisprotsess on algatatud, lisas ta.
    Sillamäe sadam ehitab sadama ja hakkab pakkuma teenust, terminaali ehitab iga vedaja endale ise, lausus Lind. Selleks sõlmib sadam maa hoonestusõiguse või rendile andmise kokkuleppe.
    Sadama laadimise tahab firma tavapäraste kaide asemel ehitada estakaadi põhimõttel. Sõltuvalt projektist tuleb estakaad viia 1 kuni 1,4 kilomeetri kaugusele merre, kus on lossimisplatvormid.
    Heikki Linnu sõnul peab Silmet Gupp läbirääkimisi, et müüa osa Sillamäe sadama aktsiaid. «Oleme nõus võtma teisi omanikke, kõik sõltub hinnast,» tõdes Lind, lisades, et müüa pakutakse kuni pool aktsiapakist.
    Üks võimalik aktsiate ostja on kütusefirma SVL Botrans, kellele kuulub katlamaja Silmeti territooriumil, kinnitas Lind. «Eks nad omal ajal sadamat silmas pidades selle ostsidki,» märkis ta.
    Sillamäe sadama kasutamisel on teisigi võimalusi peale naftatransiidi, sõnas Lind. «Ei ole välistatud, et saame sõbraks Nitroferdiga,» lausus ta. See tähendaks, sadam võib hakata eelistama keemiatooteid, näiteks vedelat ammoniaaki ja lämmastikväetisi, mida toodab Venemaa gaasikontsernile Gazprom kuuluv AS Nitrofert.
    Tänu kuu tagasi sõlmitud metanoolitehase ehitamise lepingule on Nitrofert üks Ida-Virumaa potentsiaalsemaid sadamakasutajaid. Nitroferdi toodangu ekspordi puhul oleks Sillamäe sadama alternatiiviks vedu Kunda või Muuga sadama kaudu, kusjuures transport Muuga sadamasse käiks raudteed mööda, Sillamäele või Kundasse torujuhtme kaudu.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.