• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 10.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miljonid Vabaduse platsile

Tallinna linnavalitsuse Vabaduse väljaku parkla ümberkujundamise ideekavandi konkurss ebaõnnestus, sest ei laekunud kavandit, mida olnuks võimalik teostama hakata juba sel aastal.
Võistluse tingimusteks oli väljaku autoparkla osa muutmine esinduslikuks peaväljakuks. Samas pidi Vabaduse väljakul säilima riiklike paraadide ja tseremooniate ning massiürituste korraldamise võimalus.
Kuna arhitektuurivõistlus ei andnud tulemust, otsustas linnavalitsus remontida väljaku asfaltkatte ning osta lilleseaded ja istepingid. Ühtekokku eraldati selleks otstarbeks miljon krooni eelarveraha. Tallinna linnakujunduse arendusbüroo projekti järgi on tänaseks platsile paigaldatud 20 teisaldatavat istutuskastide komplekti igihaljaste põõsaste ning suvelilledega ja kümme pargipinki.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesmärk on muuta väljak aastaringse kasutusega puhke- ja sportimispaigaks. Puudest-põõsastest vaba väljakuosa saavad suvel kasutada rulasõitjad ja talvel uisutajad. Tallinna transpordiameti tellimusel on Harju tänava poolsesse väljakuserva rajatud tasuline valveta parkla, kuhu mahub umbes 40 sõidukit. 3--4 autokohta on parklas ette nähtud invasõidukitele.
Vabaduse väljaku asfaltkatte lillemaalingutega katnud kunstnik Hannes Starkopf ütles, et idee maalida väljakut kattev asfalt lilleliseks tuli väljaku kujundusega tegeleval komisjonil üsna äkki. Asfalt peaks oma suvise ilme säilitama talveni, siis kulub värv asfaldilt lihtsalt maha. Starkopfi sõnul on kujundus kehvapoolne, sest asfaldikujundus ja puudekastid omavahel kokku ei sobi ning elupuud tunduvad kohatud.
Abilinnapea Sergei Kulakov märkis, et ettevõtjad peaksid aktiivsemalt välja pakkuma ideid Vabaduse väljaku kasutamiseks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele