Alates juulist ei tohi kana-lihatooteid Ukrainasse vedada TIR-märkmiku katte all, mis tähendab, et tolliprotseduure pole võimalik teha sihtpunktis, vaid need peab teostama juba Ukraina piiril.
Sõltuvalt kauba müüja ja kauba saaja vahelisest tarnelepingust peab üks neist korraldama deklaratsioonide jõudmise piirile ja tollimaksude tasumise, kui veok kaubaga jõuab Ukraina piirile. Vastasel korral jääb saadetis sinna toppama.
Lauri Lusti ERAAst leiab, et kanalihatoodete sisseveo range reglementeerimine Venemaal ja Ukrainas on põhjustatud odavale Ameerika kaubale kehtestatud kõrgest tollimaksust, millest üritatakse tihti mööda hiilida. Tollipettuste vältimiseks on hakatud kanalihatoodetelt tollimaksu koguma otse riigipiiril. Paraku muudab see keerulisemaks ka Eesti toodangu ekspordi.
Eesti tootjad üritavad tolliprobleemide vältimiseks müüa kaupa EXW tarneklausliga. Sellega vabanetakse edasistest tarnega seotud kohustustest pärast seda, kui on tehtud oma territooriumil ostajale kaup kättesaadavaks.
Külmutatud kala, riis, jahu, päevalilleõli, margariin, vorstid, lihakonservid, suhkur, maiustused, makaronitooted, pagaritooted, juurvilja- ja puuviljamahlad, puhastusvahendid ja pesupulbrid, pakkematerjalid, plasttooted, rõivad, jalanõud, külmutuskapid, santehnilised materjalid, elektrilised majapidamistarbed, kaablid, autokonditsioneerid, mööbel.
Ukraina otsus, võtta mai lõpust maiustuste transport TIR carneti alt välja, ei ole meile probleeme valmistanud. Ukraina pool käib ise Eestis kaubal järgi. Seetõttu ei ole meie jaoks probleem üles tõusnud, kuna meie kui kauba saatja jaoks pole midagi muutunud.