Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veondus keelu alla

    Eesti autoveonduse must olevik on jõudnud teede- ja sideminister Raivo Vareni. Ministri töölaual on Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi kiri, milles palutakse peatada uutele veondusettevõtjatele litsentside väljastamine ja aktiviseerida tegevust Poolalt täiendavate veolubade saamiseks.
    Keelustada uute rahvusvaheliste vedudega tegelevate ettevõtete tekkimine on väär ega sobi kokku turumajanduse põhimõtetega, kuid autovedajate nõudmine, et riik pingutaks Poola teelubade juurdehankimisega, et luua autovedajatele sobiv ettevõtluskeskkond, on õigustatud.
    ERAA palve peatada kuueks kuuks uutele veondusettevõtetele litsentside väljastamine, sest pakkumine rahvusvahelisel autoveondusturul ületab nõudlust, ei ole põhjendatud. ERAA viitab Euroopa Liidu määrusele, mis lubab maanteetranspordi kriisi korral piirata uute vedajate juurdepääsu veoturule. Venemaa kriis polegi tööd ära võtnud ainult Eesti vedajatelt, vaid ka teiste Euroopa riikide veofirmadelt, aga ei Euroopa Liit ega ka Läti ja Leedu pole seetõttu turumajandusele piiranguid rakendanud. Piirangud ei too tagasi ka kaotatud tööd.
    Riigi ülesanne on luua oma ettevõtetele sobiv ärikeskkond. Autoveonduses kuuluvad sinna alla ka teeload. Poola transiitlubade puuduse tõttu ei saa Eesti vedajad Venemaa turu äralangemisel teostada vedusid ka Kesk-Euroopasse (näiteks Skandinaaviast). Poolast ümbersõitmiseks pole alternatiivset teed -- Ukraina kasutamine on kallite teelubade tõttu (0,34 dollarit/km) mõeldamatu.
    Raivo Vare ei tohi valida lihtsamat võimalust ja kirjutada valmis määrust, mis lõpetab uute veofirmade tekke. Selle asemel tuleb luua vedajatele töötingimused ning rakendada diplomaatilised võimalused Poolalt teelubade hankimiseks. Seda enam, et Poolal pole arvestatavat põhjust keeldumiseks -- pole ju Eesti vedaja konkurent Poola vedajale, kes ei vea Kesk-Euroopasse kaupa Eestist või Skandinaaviast.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
DelfinGroupi poolaasta mahud kasvasid järsult
AS DelfinGroupi esimene poolaasta oli ettevõtte ajaloos edukaim periood laenu väljastamisel ja kasutatud kaupade müügis.
AS DelfinGroupi esimene poolaasta oli ettevõtte ajaloos edukaim periood laenu väljastamisel ja kasutatud kaupade müügis.
Nelja Eesti juhi teed tippu - kriisiloits, ettemääratus ja õpetaja võimendus
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Raadiohommik: millal kord kiire hinnatõus maha rahuneb?
Neljapäevases hommikuprogrammis räägime värskest inflatsiooninumbrist, kiiresti kallinevast toidust, kriisidest taastuvast Tallinkist ja kuulete, mis krüptomaailmas praegu toimub.
Neljapäevases hommikuprogrammis räägime värskest inflatsiooninumbrist, kiiresti kallinevast toidust, kriisidest taastuvast Tallinkist ja kuulete, mis krüptomaailmas praegu toimub.
Soome ja Rootsi said NATO liitumisprotokollile allkirjad, algab ratifitseerimiste ralli
NATO liikmesriikide saadikud allkirjastasid Soome ja Rootsi liitumisprotokollid. See on viimane samm enne parlamentide heakskiitu.
NATO liikmesriikide saadikud allkirjastasid Soome ja Rootsi liitumisprotokollid. See on viimane samm enne parlamentide heakskiitu.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.