• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 30.03.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissan sõlmis Renault'ga liidu

Nissan loovutas lepinguga sisuliselt kontrolli firma üle, kindlustades seeläbi ressursid tegevuse jätkamiseks. Jaapani suuruselt teisel autotootjal on võlgu üle kahe triljoni jeeni (16,7 miljardit dollarit), mistõttu firma vajas hädasti välispartnerit. Strateegiline liit tähendab maailma suuruselt neljanda autotootja tekkimist, kuigi mõni analüütik on avaldanud kahtlust finantsraskustes Nissani ning hiljuti probleemidest välja tulnud Renault' liidu tugevuses.
Renault omandas 78,3 miljardi krooni eest 36,8% Nissan Motorist, 22,5% veokitootmisega tegeleva filiaali Nissan Diesel Motor Co aktsiatest ning Euroopas finantstegevusega tegelevad tütarfirmad. Turu hinnagute kohaselt suurendab Renault lähitulevikus oma osaluse Nissanis 40 protsendini. Firmad arvestavad, et ühinemine aitab neil aastail 2000--2002 säästa kulusid kokku 46,8 miljardit krooni. Koos toodavad nad aastas 4,9 miljonit autot, sellest Renault 2,2 miljonit ja Nissan 2,7 miljonit, millest üle miljoni valmib välismaa tehastes.
«Me usume, et Nissan suudab alustada uuesti ja saab finantsprobleemidest välja,» ütles Renault' juhatuse esimees Louis Schweitzer.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nissan jäi eelmisel aastal 1,66 miljardi krooniga kahjumisse, Renault'l oli aga ligi 21 miljardi krooni suurune kasum. Seejuures oli Nissani käive 780 miljardit krooni ja Renaul't oma 582 miljardit.
Tehing avab Renault kolmele tippjuhile tee Nissani juhtkonda, sealhulgas Schweitzeri paremale käele Carlos Ghosnile, kellega seostatakse suuresti Renault majanduslikest raskustest väljatootmist. Renault saab ühtlasi optsiooni, mis võimaldab tal suurendada osalust Nissanis 44 protsendini. Schweizer rõhutas, et ei taha omandada Nissanis enamusaktsiaid.
Nissani suurimad omanikud Renault' järel on Jaapani pangad ja kindlustusfirmad, Renault' põhiomanik on Prantsuse riik 44 protsendiga.
Autor: REUTERS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele