• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • 30.03.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi ja Norra loovad maailma suurima autoveo laevafirma

Pärast liitumist hakkab firmale kuuluma 80 laeva ning käive tõuseb ca 19 miljardi Eesti kroonini. Peakontor hakkab üheaegselt asuma nii Stockholmis kui Oslos. Walleniuse firma lõi reeder Olof Wallenius 1934. aastal, autode veoga alustas 1950. aastatel. Tuule tiibadesse sai 1960. aastatel, kui Jaapani autotootjad hakkasid autosid eksportima Euroopasse ja Aasiasse. Puhtalt autoveofirmaks kujunes Wallenius 1970. ja 1980. aastatel.
Kui enne veeti autosid enamasti sadamast sadamasse, siis nüüdsel ajal on välja pakutud täielik veoahel tehasest jaemüüjani. 1998. aastal oli firma käive 10 miljardit Eesti krooni. Wilhelmseni käive oli vaid veidi väiksem -- 9,6 miljardit Eesti krooni.
Walleniuse ja Wilhelmseni ühinemine on tingitud autotööstuse aktiivsest globaliseerumisest ja liitumisinnust. Klientide konsolideerumine suurendab nõudlust kogu maailma hõlmavate vedude järele ning firmajuhtide arvates täiendavad Wallenius ja Wilhelmsen üksteist selles mõttes väga hästi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Wallenius Wilhelmsen Lines hakkab kasutama mõlema reederi kõiki autopraame ja roro-tüüpi laevu. Koos kümne uue tellitud alusega teeb see kokku 85 laeva.
Walleniuse pärusmaa on Atlandi ookean ning ühendus Euroopa ja Kaug-Ida vahel, Wilhelmsen peab ühendust Kaug-Ida ja Ameerika vahel ning liinil Euroopa-Ameerika-Austraalia.
Autor: DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele