29. märts 1999 • 1 min
Jaga lugu:

Rootsi ja Norra loovad maailma suurima autoveo laevafirma

Pärast liitumist hakkab firmale kuuluma 80 laeva ning käive tõuseb ca 19 miljardi Eesti kroonini. Peakontor hakkab üheaegselt asuma nii Stockholmis kui Oslos. Walleniuse firma lõi reeder Olof Wallenius 1934. aastal, autode veoga alustas 1950. aastatel. Tuule tiibadesse sai 1960. aastatel, kui Jaapani autotootjad hakkasid autosid eksportima Euroopasse ja Aasiasse. Puhtalt autoveofirmaks kujunes Wallenius 1970. ja 1980. aastatel.

Kui enne veeti autosid enamasti sadamast sadamasse, siis nüüdsel ajal on välja pakutud täielik veoahel tehasest jaemüüjani. 1998. aastal oli firma käive 10 miljardit Eesti krooni. Wilhelmseni käive oli vaid veidi väiksem -- 9,6 miljardit Eesti krooni.

Walleniuse ja Wilhelmseni ühinemine on tingitud autotööstuse aktiivsest globaliseerumisest ja liitumisinnust. Klientide konsolideerumine suurendab nõudlust kogu maailma hõlmavate vedude järele ning firmajuhtide arvates täiendavad Wallenius ja Wilhelmsen üksteist selles mõttes väga hästi.

Wallenius Wilhelmsen Lines hakkab kasutama mõlema reederi kõiki autopraame ja roro-tüüpi laevu. Koos kümne uue tellitud alusega teeb see kokku 85 laeva.

Walleniuse pärusmaa on Atlandi ookean ning ühendus Euroopa ja Kaug-Ida vahel, Wilhelmsen peab ühendust Kaug-Ida ja Ameerika vahel ning liinil Euroopa-Ameerika-Austraalia.

Autor: DI

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt