• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eurotunnel viie aastaga kasumis

    Eurotunneli aktsia on sel aastal tõusnud 32%. Ehkki eelmise aasta majandustulemused on rõõmustavad, vaevab firmat 197 miljardi krooni suurune võlg, mille maksmine toob firmale kahjumit veel palju aastaid.
    Kuu aega tagasi valisid ajakirjanikud ja ehitustööstuse esindajad tunneli Panama kanali ja Egiptuse Assuani paisu kõrval selle sajandi väljapaistvamate ehitiste hulka. Nüüd on hakanud Eurotunnel siis ka majanduslikult järje peale saama.
    Möödunud aastal läbis Prantsusmaa ja Inglismaa vahelise tunneli 20 miljonit inimest, 3,4 miljonit autot ja 11 miljonit tonni veoseid. Doveri ja Calais' vahelises liikluses kasutas Eurotunnelit 52% autodest, 39% bussidest ja 37% veoautodest ning nende osakaal kasvab järjepidevalt.
    Tohutu võla intressikoorem oli eelmisel aastal 9,19 mld Eesti krooni. Kuid tunneli käive tõi samal ajal juba kasumit 4,37 mld krooni. See ületas kaugelt prognoose, kuna 1998. a kasum oli ainult 1,52 mld krooni. Selle aasta Eurotunneli kasumit vähendab 1. juulist kaotatav maksuvaba kaubanduse lõpetamise ELis. Nii Inglise kui Prantsuse poolele ehitatud suured maksuvaba müügi keskused andsid mullu umbes 30% Eurotunneli kogutuludest.
    Eurotunnel kavatseb maksuvaba müügi tulude kaotamise kompenseerida rongipileti hindade tõstmisega. Eurotunneli juhatuse esimees Patrick Ponsolle väidab, et piletihinnad on laevafirmadega peetava hinnasõja tõttu praegu 40% madalamad kui 1994. aastal. Seetõttu ta ei usu, et piletihinnatõus oluliselt sõitjate arvu vähendaks.
    Eurotunnelil on Prantsuse ja Suurbritannia valitsuselt kontsessioon majandada tunnelit aastani 2086. Firma loodab tunneli täisvõimsuse saavutada umbes aastaks 2025. Tõelisse kasumisse jõudmine võtab aga veel hulk aega. Eurotunneli aktsiatest kuulub eraisikutele 48% ja pankadele 26%, kes omandasid need laenude katteks.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Euroopa liidrid annavad Poolale viimase võimaluse
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.