Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
General Electric tegi Eesti Raudteele välja
Eesti Raudtee ja GE vaheliste läbirääkimistega kursis oleva isiku sõnul käis GE kulul Ameerika Ühendriikides Eesti Raudtee veeremiteenistuse asejuhataja Oskar Kalmus, Anto Looken veeremiteenistusest ning välissuhete juht Rein Lõokene. Alates Tallinna lennujaamast oli terve reis GE kulul, vaid taksosõidu Tallinna lennujaama pidi tasuma Eesti Raudtee.
Oskar Kalmus keeldus eile oma reisi kommenteerimast, kuid ei kinnitanud, et seda pole toimunud. «Ma saan aru, et te erilises infosulus ei ole, mistõttu palun pöörduge küsimustega direktsiooni poole,» ütles Kalmus. «Mina vastutan vaid tehnoloogia arengu eest.»
Delegatsioonis osalenud Anto Lookenilt ja Rein Lõokeselt eile kommentaari saada ei õnnestunud.
Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et Eesti Raudtee töötajad GE tehases käinud pole. Ta lisas, et GE müügijuht on käinud Eestis ja pakkunud oma kaupa.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Liia Rikson ütles, et kui inimesed üksteisel külas käivad, siis ei tähenda see automaatselt läbirääkimiste pidamist.
Eesti Raudtee juht Juchnewitsch ning nõukogu esimees Mati Prints on eelnevalt kinnitanud, et Eesti Raudtee on arutanud vedurite ostu.
Ametlikult kinnitamata andmetel kavatseb Eesti Raudtee osta maailma ühelt suurimalt rasketööstusettevõttelt General Electric 20 vedurit, mille maksumus on üle poole miljardi krooni.
Hoolimata hinnapakkumiste vastuvõtmisest ning eelläbirääkimiste pidamisest pole Eesti Raudtee kuulutanud välja riigihankekonkurssi.
Riigihangete ameti direktori Ülo Sarve kinnitusel on selline tegutsemine seadusevastane.
«Ega ma hull ole, et sellist ostu ilma hanget välja kuulutamata ette võtan,» ütles Juchnewitsch eile. «Misasja te hakkate Juchnewitschit kohalt kangutama,» sõnas ta.
Eesti Raudteele kuulub hetkel 87 vedurit. Ettevõtte viimaste aastate suurimaks investeeringuks on Tallinn--Narva liini kapitaalremont, mille kogumaksumus on 625 miljonit krooni. Mõned nädalad tagasi sõlmitud lepinguga laenas Eesti Raudtee Euroopa rekonstruktsiooni- ja arengupangalt üle 230 miljoni krooni.
Eesti raudteede kogupikkus on 1353 kilomeetrit.
Samal teemal: