Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et Eesti Raudtee töötajad GE tehases käinud pole. Ta lisas, et GE müügijuht on käinud Eestis ja pakkunud oma kaupa.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Liia Rikson ütles, et kui inimesed üksteisel külas käivad, siis ei tähenda see automaatselt läbirääkimiste pidamist.
Eesti Raudtee juht Juchnewitsch ning nõukogu esimees Mati Prints on eelnevalt kinnitanud, et Eesti Raudtee on arutanud vedurite ostu.
Ametlikult kinnitamata andmetel kavatseb Eesti Raudtee osta maailma ühelt suurimalt rasketööstusettevõttelt General Electric 20 vedurit, mille maksumus on üle poole miljardi krooni.
Hoolimata hinnapakkumiste vastuvõtmisest ning eelläbirääkimiste pidamisest pole Eesti Raudtee kuulutanud välja riigihankekonkurssi.
Riigihangete ameti direktori Ülo Sarve kinnitusel on selline tegutsemine seadusevastane.
«Ega ma hull ole, et sellist ostu ilma hanget välja kuulutamata ette võtan,» ütles Juchnewitsch eile. «Misasja te hakkate Juchnewitschit kohalt kangutama,» sõnas ta.
Eesti Raudteele kuulub hetkel 87 vedurit. Ettevõtte viimaste aastate suurimaks investeeringuks on Tallinn--Narva liini kapitaalremont, mille kogumaksumus on 625 miljonit krooni. Mõned nädalad tagasi sõlmitud lepinguga laenas Eesti Raudtee Euroopa rekonstruktsiooni- ja arengupangalt üle 230 miljoni krooni.