Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Helenius valmis raudteed erastama
Helenius ütles, et suur rahvusvaheliste investorite grupp, mille liikmeid ta ei soovi enne erastamistingimuste avaldamist nimetada, kavatseb võistelda Eesti Raudtee erastamiskonkursil.
Heleniuse sõnul sobib Eesti Raudtee erastamiseks paremini eelmise valitsuse teede- ja sideministri Raivo Vare poolt ette valmistatud ettevõtte IPOdega müümise skeem, mitte aga erastamisagentuuri poolt valitsusele soovitatud eelläbirääkimistega enampakkumine.
«Eesti Raudtee vajab uuendusteks väga palju raha, mida toob avatud enampakkumine, mitte aga eelläbirääkimistega müügi variant,» põhjendas ta.
Helenius ütles, et ta ei oska praegu nimetada Eesti Raudtee arvatavat hinda ja investeeringute vajadust, sest erastamistingimused pole välja kuulutatud.
Helenius on ka Hansapanga nõukogu liige.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ütles pärast erastamisagentuuri nõukogu istungit üle-eelmisel nädalal, et asjatundjate komisjon töötab Eesti Raudtee erastamistingimused välja sügiseks. Eesti Raudtee müük erakätesse võib toimuda juba tänavu.
Seni on huvist Eesti Raudtee erastamise vastu teatanud endise Tallinna Panga juhi Guido Sammelselja poolt esindatav USA-Briti investeerimisprojekt Baltic Rail Services ja USA raudteekontsern OmniTRAX.
Juuni alguses Rootsis peetud Läänemere piirkonna investeerimisalasel konverentsil ütles Helenius, et kolme aasta pärast on 80 protsenti Eesti ettevõtetest saanud Põhjalast strateegilise partneri, sest kohapeal ei jätku majanduskasvuks ruumi.
Eesti Raudtee erastamist ette valmistanud isikud on väljendanud seisukohta, et tuleb vältida raudtee erastamist Eesti lähinaabrite ettevõtetele, vältimaks konkureerivate transiidikanalite kahjulikku mõju Eesti Raudtee arengule.