• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiinifirmad mängivad hinnaga

    Statoil on seadnud kahtluse alla Shelli Eestis müüdava autokütuse kvaliteedi, kuid avalikult ei taha seda ükski Statoili kohalikest juhtidest tunnistada. Enamik suuremaid kütuse jaemüüjaid vahendab Eestis Neste Porvoo naftatöötlemistehasest saadavat kütust. Samas ostab osa kütusemüüjaid bensiini vahendajate käest, kes saavad autokütust otse Venemaalt. Statoilil on kahtlusi, et ka Shell kasutab hulgimüüjate teenuseid, kes ostavad kütust Venemaalt, ja suudab seetõttu hoida bensiini hinna madalamal.
    Nädal tagasi tõstis enamik suuri jaemüüjaid bensiini ja diislikütuse liitri hinda 10--20 sendi võrra 7,4 kroonini bensiini 95 E puhul ja 6 kroonini diislikütuse puhul. Shell seevastu oma tanklates bensiini ja diislikütuse hinda ei tõstnud, müües seda odavamalt kui teised autokütusega kauplejad.
    Shelli madalama hinna tõttu oli Statoil sunnitud teisipäeval hindu taas langetama -- 7,3 krooni tasemele bensiini 95 E puhul ja 5,8 kroonini diislikütuse osas. Statoil põhjendas seda hinnalangust situatsiooniga kohalikul jaemüügiturul.
    Viis tundi varem põhjendas Statoil Eesti peadirektor Epp Kiviaed hinnatõusu vajadust kõrge maailmaturu hinnaga ja USA dollari tugevnemisega. «Selle tõusu juures oli dollari kurss olulisem,» lausus Kiviaed enne hindade langetamist.
    Statoili eeskuju järgisid teisipäeval ka teised Eestis tegutsevad kütusefirmad. Milliseks kujuneb bensiini hind lähitulevikus, ei osanud Kiviaed teisipäeval öelda.
    «Maailmaturu hinnad sõltuvad tootjamaade omavahelistest kokkulepetest,» selgitas Kiviaed. «Kui need peavad, peab dollar tulema kindlasti alla 15 krooni taseme, et saaksime hindu langetada,» lausus ta.
    Transporditeenust pakkuvad firmad kinnitavad, et on sunnitud lähiajal oma hindu tõstma, sest mootorikütus on pidevalt kallinenud. ASi Sebe juhatuse esimees Toivo Leht rääkis, et bensiini kallinemine sunnib juuli alguses tõstma bussipiletite hindu.
    «Saime just kütusemüüjalt faksi, et kütuse hind tõuseb juuli alguses,» lausus Leht eelmisel nädalal. «Kui kulud suurenevad kogu aeg meist mitte sõltuvatel põhjustel, on selge, et järgneb pileti hinna tõus,» märkis Leht.
    Bussipileti hind sõltub liinikilomeetri hinnast. Sebe bussidel tõuseb pileti hind seniselt 41 sendilt kilomeetri eest 45 sendile. Juulist maksab bussipilet Tallinnast Tartusse senise 75 krooni asemel 80 krooni, teatas Leht.
    Bussifirma juhi väitel ei pääse hinnatõusust ka teised firmad. ASi Harjumaa Liinid juhatuse esimees Toomas Saag ütles samuti, et mootorikütuse kallinemine sunnib tõstma bussipileti hinda.
    «Eelmine kord tõstsime pileti hinda aasta tagasi,» lausus Saag. «Sellel aastal on Hydro Texaco, kust me kütust ostame, hinda juba 20--25 senti liitrilt tõstnud ning lähiajal kerkib see veel 15 senti.»
    Taksoteenust pakkuva OÜ Esra juhataja Heiti Gross ütles, et kuigi bensiini hinna tõus suurendab taksode kulutusi, ei luba konkurents hinda siiski tõsta. «Välja tulla on raske,» tunnistas Gross. «Kahjuks sõidab mõni firma praegu dumpinghinnaga.» Esra taksode kilomeetri hind on 6 krooni. «Bensiini hinna tõusu mõjul kaovad 4,5 krooniga sõitjad ilmselt ära,» lisas Gross.
    Alexela Oili jaemüügijuht Andres Räim ütles, et kõrges bensiini hinnas on süüdi ka kasvanud aktsiisimäärad. «Kaks aastat tagasi oli bensiini hind Rotterdami sadamas veelgi kõrgem,» põhjendas Räim. «Kui aktsiis olnuks tookord samal tasemel kui praegu, maksnuks bensiin Eestis ligikaudu 8 krooni,» rääkis ta.
    Autor: Henrik Ilves
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
YITi töötajate usaldusisik: eestlasi lastakse Soomes endiselt üle
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Miks minilao kasutamine on kasvav trend ja millal sina võid miniladu vajada?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?