• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 28.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lääne oskusteave kaalus kodumaise üle

Peamiseks põhjuseks, miks Hansapank Eesti reklaamibüroodele konkurssi ei korraldanud, toob pank selle, et Eestis on kogemusi finantsteenuste kaubamärgi loomiseks veel vähevõitu. Hansapanga turunduse ja suhtekorralduse divisjoni juhi Kristi Liiva sõnul sai Hansapank Norra firmalt Scandinavian Design Group know-how, mida Eestis ei ole.
Havera Grupi juhatuse liige Ants Lusti ütleb, et Eesti tellijad üldjuhul ei oskagi konkursse korralda, sest ei osata reklaamibüroole piisavalt arusaadavalt ja läbimõeldult ülesandeid püstitada. Norra firma aga suutis Hansapangale kui tellijale end atraktiivselt müüa.
Põhja-Euroopa suurima kaubamärgi arendaja Scandinavian Design Groupi valis Hansapank kolmel põhjusel: nad pakkusid kogemust, tulevikunägemust ja fokuseeritust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ligi aasta väldanud kaubamärgi uuendamise protsessis, sealhulgas logovahetus, kulutas Hansapank 2/3 ajast analüüsidele. Kristi Liiva ütleb, et pank oli protsessi vedaja ja Scandinavian Design Group katalüsaator.
Kokku läks kaubamärgi uue olemuse väljatöötamine Hansapangal maksma 1,7 miljonit krooni, millest otseselt disaini peale kulus üle 700 000 krooni.
Ants Lusti sõnul oleks Eesti reklaamibüroo selle töö teinud umbes kümme korda odavamalt. 170 000 krooni eest teeks kohalik reklaamibüroo valmis logo nii pangale kui ka tema tütarfirmadele koos tunnusgraafika ja kasutamisjuhistega. Nii näiteks on Inorek & Grey välja töötanud Alma kaubamärgi, mis on end naaberturgudel hästi sisse söönud ja eristub selgelt konkurentidest.
Optiva Pank kulutas uue kaubamärgi väljatöötamisele 300 000 krooni. Optiva Panga turukommunikatsiooni direktor Ranno Pajuri arvab, et peamine hinnavahe tuleneb kohalike ja n-ö Euroopa hindade erinevusest. Optiva Pank kasutas ühte lääne nõustajat Inglise firmast ERGO, kes alguses struktureeris protsessi ja siis lükkas selle käima. Ülejäänu tehti Eesti jõududega.
Välisnõustaja kasutamist põhjendab Ranno Pajuri sellega, et tal on teadmised uue identiteedi loomiseks, millest kodumaal jääb vajaka.
Reklaamibüroo Kontuur Leo Burnett kunstiline juht Henri Jääger märgib, et Eestis ei ole sellist disainibürood, kes pakuks tugevat kaubamärgi ülesehituse (brand building) süsteemi. Puuduvad oskused ning teadmised, kuidas terve turu ulatuses jõuliselt läbi suruda üheselt mõistetavat sõnumit.
Henri Jääger tunnistab, et siiski on Eestilgi tuua näiteid kodumaal loodud kaubamärkidest, mis on n-ö rahvusvaheliselt läbi löönud. Hansapank aga eelistas minna kindla peale välja. Uue näo loomisel lähtuti sellest, et lahendus oleks konkurentsivõimeline 5--10 aasta perspektiivis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele