Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootslased saavad kuni poole Normast

    Norma Grupi nõukogu esimees Jüri Käo ütles eile, et tehingu eeltingimuseks on Rootsi firma seadnud ettevõtte seisu hindamise (due dilligence). «Müüdava osaluse hind sõltub sellest, kuidas rootslased jäävad rahule due dilligence'iga ja milline on Norma Grupi nägemus aktsiate hinnast,» lisas Käo.
    Käo sõnul pole välistatud, et pärast Norma seisu hindamist Autolivi esindajate huvi ettevõtte vastu kaob, kuid ta ei usu seda. «Meile oli üllatuseks, et ettevõtte keskkonnaalane audit on neile tähtsam kui finantsaudit,» lausus Käo.
    Käo sõnul hindab Norma seisu rootslaste valitud audiitorfirma ja tõenäoliselt ei ole see Normat auditeeriv PriceWaterhouseCoopers.
    Norma Grupi juhatuse esimees Toomas Tamsar ütles eile, et Norma Grupp müüb esialgu rootslastele valdava enamuse Norma aktsiatest. Autoliv on avaldanud soovi osta kuni pool Norma aktsiatest, saades firma strateegiliseks investoriks, rääkis Tamsar.
    Edukate läbirääkimiste korral võivad pooled jõuda ostu-müügilepinguni augustis, kinnitas Tamsar.
    Norma turuväärtus aktsia eilse sulgemishinna alusel Tallinna börsil on 345,8 mln krooni, millest poole aktsiapaki hind on 172,9 mln krooni. Jüri Käo nimetas selle alusel aktsiate hinna määramist spekulatsiooniks.
    Norma Grupi ja Rootsi juhtiva ohutustarvikuid tootva firma Autoliv esindajad alustasid läbirääkimisi alles paar kuud tagasi, kinnitas Käo. Tema sõnul oli ka aktsiahinna tõusu põhjustanud uudiste ootus märtsis ajakirjanduse poolt võimendatud. «See polnud seotud Autoliviga,» kinnitas ta eile.
    Veel aasta alguses väitis Käo, et aasta jooksul ei ole ette näha, et Autoliv võiks Norma omanikuks saada.
    Norma Grupi ja Autolivi esindajad kirjutasid eile alla kavatsuste protokolli, mille kohaselt võib Autoliv osta Norma Grupilt suurema osa Norma aktsiatest.
    Eile kaubeldi enne uudise teatavaks tegemist Norma aktsiatega Tallinna börsil väga elavalt. Aktsia kallines 8,7% ja sulgus 26,2 krooni tasemel. Norma aktsiatega sooritatud tehingute käive ulatus 3,2 mln kroonini. Börs peatas kauplemise aktsiatega ettevõtte palvel.
    Toomas Tamsari sõnul aitab uute omanike lisandumine vähendada kindlasti sõltuvust liiga vähestest ostjatest. Tamsare sõnul on Autoliv väljendanud kavatsust tuua osa sõidukite ohutusrihmade ning nende komponentide tootmisest üle Normasse.
    Autolivi avalike suhete juht Mats Ödman ei soovinud eile lõunal veel kommenteerida Rootsi firma huvi Norma aktsiate vastu. «Võtame ette ühe asja korraga,» teatas ta. «Praegu teeme koostööd ja oleme teinud seda juba aastaid.»
    Mullu kavatses Autoliv ehitada uue turvavöötehase Moskva lähedale, kuid Vene majanduskriisi tõttu projekt peatati. Autolivil on Venemaal Dubnas turvavööde koostetehas, mis tarnis veel kaks aastat tagasi AvtoVAZile 500 000 turvavööd aastas.
    Autolivi eelmise aasta kogukäive oli 3,5 miljardit USA dollarit ja puhaskasum 188 miljonit dollarit. Norma esimese kvartali puhaskasum oli 33,6 miljonit krooni. Norma konsolideeritud netokäive oli esimeses kvartalis 125,9 miljonit krooni.
    Samal teemal ilmunud artikleid Äripäevas:
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.