Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas valitsus peaks kaaluma kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamist?

    Äripäeva ettepanek on hea. Oleme kütuseaktsiisiga juba korra kimpus olnud ja põhjuseks oli ju tõesti selle liialt kiiresti tõusev määr.
    Kui meil aga kütuse enda hind nüüd eest ära kihutab, siis olukorra leevendamiseks tuleb ühe variandina tõepoolest kõne alla aktsiisi tõusu aeglustamine või isegi tõusu peatamine seniks, kuni olukord rahvusvahelisel naftaturul stabiliseerub.
    Kuna kütuse hulgihind on tõusnud rohkem, kui nägi ette aktsiisitõus, suurendab valitsuse kavandatav kütuseaktsiisi tõstmine alates 1. detsembrist oluliselt ka Tallinna bussikoondise kulutusi.
    Tallinna bussikoondise seisukohast tuleks aktsiisitõusu praegu võimaluse korral edasi lükata.
    Planeeritud aktsiisitõusu ei peaks aga edasi lükkama sel juhul, kui riigieelarve koostamise põhimõtetes oleks ette nähtud teatud protsent ühistranspordi toetuseks.
    Enamgi veel, riik oleks pidanud mitmed aktsiisid edasi lükkama. Vaadakem või alkoholi- ja tubakaaktsiisi tõstmisi -- kasu neist riigil ju pole.
    Kõik hinnad tõusevad pidevalt, varsti hakkab üle jõu käima. Meie firma tangib väga palju väljaspool Eestit, peamiselt Euroopas, aga siit ostame ka nädalas oma 20-30 tonni kütust.
    Riik koosneb ikkagi ettevõtetest ja lõppkokkuvõttes inimestest, pole ju vahet, kas kütust ostab eraisik või firma, kusagilt aga mingit järeleandmist ei tule, hinnad kerkivad, samal ajal inimesed ja firmad raha juurde ei saa. Kas see just pankrottide laine kaasa toob, kuid olukord halveneb siiski tublisti. Aktsiisitõus ei mõjuta üksnes vedajaid, vaid ka tarbijaid, kõiki neidki, kes poest leiba ostavad.
    Aktsiiside tõstmise põhjendus, et need on tarvis ühtlustada Euroopas kehtivatega, ei veena -- Euroopa Liidu riikide majandus on ju hoopis teistel jalgadel kui Eesti majandus. Kui hindade pool juba läheneb Euroopa Liidus kehtivaile, siis meie inimeste sissetulekud pole Euroopa omadega võrreldavad. Mingi tasakaal peaks olema.
    Aktsiiside tõstmine aasta sees, kui transpordifirmadel on juba lepingud sõlmitud, on arusaamatu -- kuidas mina kui firma juht teen lepingupartnerile enne aasta lõppu selgeks, et ma pean talle osutatava teenuse hinda tõstma? Me ei ole turukaupmehed. Kui mingeid hindu või aktsiise üldse tõsta, siis on loogiline, et see toimuks aasta alguses.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.