Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Endel Sifil on Bekkeri sadamas seadusevastased krundid

    Tallinna linnavalitsus tegi sisekontrolli aktile tuginedes hooneregistrile ettepaneku tühistada kaks aastat tagasi tehtud aadressimuudatuste kanded, millega Marati 14 krundi kõrvale moodustati krundid Marati 14b ja Klaasi 19. Marati 14b asub kütusefirmale N-Terminaal müüdud Bekkeri sadama 4. kai, mis on parim osa sadamast.
    Sadamat haldava Balti Baasi ASi pankrotihaldur Ly Müürsoo ütles, et Endel Siff on saanud teiste võlausaldajate huve kahjustades oma huvigrupi valdusse parimad osad Bekkeri sadamast sama hästi kui ilma rahata, tasaarvelduste korras. Tema sõnul maksis Balti Baas N-Terminaalile kai eest koguni 1,35 miljonit krooni peale.
    Endel Siff on osanik ka firmas Rasmusson OÜ, kellele kuulub krunt Klaasi 19. Seda aadressi on kasutatud sadamas asuva slipihoone, tehasehoone ja büroohoone edasimüügiks.
    Pankrotihaldur Müürsoo ütles, et linnavalitsuse korralduseta ei oleks tohtinud krundile uusi aadresse määrata. Kahe uue aadressi määramise aluseks olid kaks aastat tagasi Elisori maamõõdubüroo tööd, mis olid kooskõlastatud linnaplaneerimisametiga. Elisori maamõõdubüroo üks omanikke on Tallinna linnaplaneerimisameti juhataja asetäitja Taimi Lokotari sugulane.
    Linnavalitsuse sisekontrolli aktis on märgitud, et kuna seaduslikku maaeraldust aadressil Marati 14 kolmeks eraldi krundiks ei ole, on vallasvara omanike kõik viited seaduslikule maakasutusele nendel aadressidel õigustühised.
    Tallinna hooneregister pole linnavalitsuse meelest õigustühiseid kandeid seni tühistanud. Hooneregistri juhataja Liilia Mölder lausus, et aadresside muutmise ja määramise kord on Tallinnas paika panemata ning alles edasine juurdlus peab selgitama, kellel on õigus.
    Siff väitis esmaspäeval, et tegemist pole linnavalitsuse otsusega aadressid tühistada, vaid resolutsiooniga, millel pole seaduslikku võimu. Ta väitis ka, et pankrotihaldur Ly Müürsoo ei ole objektiivne, vaid tegutseb Bekkeri sadama pankrotist üle 10 miljoni krooni teenida lootva Venemaa kütusefirma Orenburgneft huvides.
    Siff lisas, et tema advokaat on esitanud protestikirja ka linnapea Peeter Lepa tegevuse kohta seoses Bekkeri sadamaga.
    Mitu Bekkeri sadama ehitist on advokaadibüroo Concordia kaudu edasi müüdud maksuvabale offshore-firmale Santo Ellecte S.A. Ly Müürsoo sõnul müüs Concordia advokaadibüroo Santo Ellectele eelmise aasta jõululaupäeval 6,5 miljoni krooni eest ka N-Terminaalile kuulunud sadama 4. kai.
    Offshore-firma Santo Ellecte esindaja Eestis on Põltsamaal elav Kalev Sakjas. Santo Ellecte ostis ka sadama juurde kuuluva tootmiskompleksi, mille ettevõte müüs eelmise aasta augustikuus kuue miljoni krooni eest edasi ASile Logman Invest. Viimane on Rasmusson OÜ omanik. Mõlemad firmad on seotud Endel Sifiga.
    Vaatamata sellele, et omandi- ja maaküsimused Bekkeri sadamas on lahendamata, on Rasmusson OÜ investeerinud sadamasse kümneid miljoneid kroone. Endel Siff on varem öelnud, et on selle riski võtnud, sest on kindel, et juriidilised vaidlused lahenevad tema jaoks soodsalt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.