Kristi Malmberg • 25. oktoober 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Reklaamiturul algas hinnasõda

Eesti Ekspressi peadirektori Viljar Otsa väitel on tegu 70--80protsendilise hinnaalandusega, mis on ilmselge dumping. «Kindlasti kavatseme sel teemal Päevalehega rääkida, et jõuda selgusele, miks nad seda teevad ja kuidas olukorda lahendada,» lausus Ots.

Otsa sõnul puudutab ülisoodne pakkumine eelkõige suuremaid kaubanduskliente, nagu näiteks Tallinna Kaubamaja, Punane Selver, Asko, Sotka ja Stockmann. Tegu on ühtlasi ka Eesti Ekspressi suuremate reklaamiklientidega, kelle reklaami aastakäive nädalalehes on ligi 2--3 miljonit krooni.

Reklaamiandjad ei soostunud eile konfidentsiaalsusnõudele viidates Eesti Päevalehe hinnapakkumusi kommenteerima.

Ühe reklaamituru asjatundja sõnul ongi Päevaleht viimasel ajal keskendunud Eesti Ekspressi ja Postimehe suurte reklaamiklientide endale võitmisele.

«Rahaliselt toob see neile kindlasti kõvasti kahju ja selle sammu eesmärk jääb praegu küll arusaamatuks,» ütles Ots.

Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu kinnitas, et tegu on rubriigipakkumisega ja see ei laiene üldistele reklaami hindadele. Rubriigipakkumise korral võib hind olla tavapärasest kuni poole madalam.

Otsa väitel ei saa tegu olla rubriigipakkumisega, sest ülisoodsat reklaami müüakse pikaajaliselt suurtele pindadele. Samuti puudub reklaamide avaldamisel rubriigile omane märgistus.

«Muidugi on alati võimalik vastata dumpingule dumpinguga, aga Päevalehe ja Postimehe mullune hinnasõda näitas, et midagi head sellest välja ei tule,» nentis Ots.

Mullu suvel alustasid Postimees ja Päevaleht üliodavate poolaasta tellimuste müüki, mis tõi hinnatavalt mõlemale väljaandele aasta lõpuks vähemalt 5 miljonit krooni kahju.

Sinisalu ütlusel tähendaks dumping ikkagi seda, et Päevaleht langetaks üldiselt reklaami hinda. «Seda meil kavas ei ole,» kinnitas ta. «Dumpingujuttu aetakse ikka aeg-ajalt konkurentide suhtes.»

Postimehe peadirektori Erik Roose sõnul on ta Eesti Päevalehe äärmiselt madalatest hinnapakkumistest kuulnud viimased paar kuud. «Aga ühtegi fakti, millega näiteks tarbijakaitseametisse minna, pole seni mu lauale jõudnud,» märkis Roose.

Roose lisas, et oma reklaamiklientide pärast Postimees otseselt ei karda ja pealegi on Eesti Päevaleht vabatahtlikult suundunud reklaami osas konkureerima tabloiditurule ehk Õhtulehe ja Sõnumilehe poolt jagatavasse valdkonda.

50 protsenti Eesti Päevalehest ja 100 protsenti Eesti Ekspressist kuulub Ekspress Grupile. Viimase omanikud on Bonnier Grupile kuuluv meediakontsern Marieberg ja Hans H. Luik.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt