Ergutava toimega magusamaitseliste jookide sihtgrupp on müüjate hinnangul nooremad, trenditeadlikumad inimesed. Energiajooki sobib juua une eemalepeletajana nii hommikul kui ka õhtul, pingelisemal tööperioodil või näiteks autoroolis istudes.
Tartus ja Narvas kauplusi haldava Astri & PK turundusdirektor Indrek Ilves usub, et energiajookidel hakkab Eestis aina paremini minema. «Euroopas, eriti Inglismaal on energiajoogid muutunud lausa massijoogiks,» kirjeldab ta oma silmaga nähtut. Ilvese hinnangul on paarikümnekroonised energiajoogid massijoogiks saamiseks Eesti tarbija jaoks praegu liiga kallid.
Energiajoogid on samuti ergutava toimega Coca-Colast kuni kolm korda kallimad. ASi Astri & PK andmetel ostetakse energiajooke kokku umbes 50 korda vähem kui Coca-Colat.
Soome tuntud joogitootja Sinebrychoffi valmistatud Battery tootejuht Merje Vasar on samuti veendunud, et energiajookide tarbimine Eestis suureneb. Tema andmetel on Euroopas iga aastaga energiajooke järjest rohkem ostetud, ajavahemikul 1993--1998 kasvas läbimüük kuni 11 korda. Tänavu ennustatakse energiajoogitarbimiseks Euroopas keskmiselt 0,4 liitrit inimese kohta.
Mustas purgis Red Energyt importiva ASi Mobec müügijuhi Indrek Kärneri sõnul on energiajookidel kõrge hinna tõttu välja kujunenud oma kindel tarbijaskond. «Energiajoogid ei ole selline kaup nagu limonaad, mida letil näed, tekib isu ja kohe võtad,» räägib Kärner.
Hulgilao Mobec kogukäibest moodustab Red Energy vaid väikese osa. «Ega me sellele tootele reklaamikampaaniaid ei korralda, nii palju kui ise müüb,» seletab Kärner. Sellest tulenevalt pole ka Red Energy müüginumbrid kasvanud. Samas on Battery ja ennast palju reklaamiva Red Bulli müük suurenenud. Kui palju täpselt, ei soostu asjaosalised avalikustama.
Kuigi energiajoogid muutuvad populaarsemaks, ei usu Red Bulli importiva Bankend Eesti ASi projektijuht Ivika Maanurm, et siia uusi energiajooke eriti tooma kiputakse. «Ükskõik kui populaarne see jook on, suurele hulgale erinevatele energiajookidele ei ole Eestis lihtsalt piisavalt tarbijaskonda, et sellega tegelemine end ära tasuks,» ütleb Maanurm.
Palju on inimesi, kellest ei saa kunagi energiajoogi tarbijat. Näiteks Phare Eesti üksuse direktor Marko Rillo võtab väsimuse peletamiseks tavaliselt tassi kohvi ja naksab kõrvale tüki ?okolaadi. Energiajooke pole ta, nagu paljud teisedki, proovinud. «Pole lihtsalt selle peale tulnud,» põhjendab Rillo.
Perearst Mare Peda hinnangul võiks inimene enne joogi tarbimist konsulteerida oma perearstiga. «Kõrgvererõhutõbised ja südame rütmihäiretega inimesed ei tohiks neid kohe kindlasti juua,» hoiatab Peda. Siiski pingelisemal perioodil, nagu eksamite ajal, võib ju proovida, sest jook annab jõudu. Aga proovima peaks lühikese perioodi vältel ja vähe korraga, sest joogi mõju ei ole kohe tunda ja seda võib väga kergesti üle manustada, selgitab Peda.
Autor: Tiit Efert
Seotud lood
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele