• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.05.00, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna bussiliinid lähevad maikuust erakätesse

Tallinn paneb esimesed bussiliinid vedaja leidmiseks konkursile kuu aja jooksul, bussis peab saama kiipkaardiga maksta septembrist, ütles abilinnapea Priit Vilba Eesti Päevalehele.
Eile tutvustas Price Waterhouse Coopers linnavalitsusele äsja valminud uurimistööd ühistranspordist, millest selgus, et trolliliikluse ülalpidamine on poolteist korda kulukam kui bussiliikluse oma. Uurimusele tuginedes teeb abilinnapea Priit Vilba ettepaneku trolliliiklus kaotada ja panna bussiliinid konkurentsi tekitamiseks avalikule konkursile. Linnavalitsuse kava peab kinnitama volikogu.
Vilba sõnul trolliga sõitjate jaoks midagi ei muutu, sest trolliliinide asemele tulevad uued bussiliinid. Kuuekümnest liinist teeb linn umbes 5-10 liiniga paketid ning neid haldava operaatoriga sõlmib viieaastase veoselepingu. Operaator selgitatakse välja avaliku konkursi käigus. 'Võidab see, kes küsib linnalt nõutud kvaliteedi juures teenuse eest kõige madalamat hinda,' märkis abilinnapea.
Tallinna Autobussikoondise ASi (TAK) peadirektori Mati Mägi sõnul kavatseb TAK kindlasti kandideerida konkursil bussiliinide peale. Tema hinnangul peaks linn bussiliinide haldajale rohkem raha maksma, sest praeguse rahaga ei suuda TAK investeeringuid teha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordiameti juhataja Mati Songisepp ütles, et konkurentsi tekitamine on vajalik. 'Arvan, et bussivedu saab pakkuda palju odavamalt, kui seda teeb TAK,' märkis juhataja.
Alates septembrist tahab linn hakata järk-järgult üle minema kiipkaardiga maksmise süsteemile. 'Kiipkaart välistab võltsimise ning annab väga täpse ülevaate inimeste liikumisest: kui palju reisijaid, mis kella ajal ja kuhu sõidavad,' selgitas Vilba. Kiipkaardi lugejad pannakse bussi ukse juurde ning need on kontaktivabad, mis tähendab, et lugeja loeb raha maha juba kümne sentimeetri kauguselt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele