Tallinn paneb esimesed bussiliinid vedaja leidmiseks konkursile kuu aja jooksul, bussis peab saama kiipkaardiga maksta septembrist, ütles abilinnapea Priit Vilba Eesti Päevalehele.
Eile tutvustas Price Waterhouse Coopers linnavalitsusele äsja valminud uurimistööd ühistranspordist, millest selgus, et trolliliikluse ülalpidamine on poolteist korda kulukam kui bussiliikluse oma. Uurimusele tuginedes teeb abilinnapea Priit Vilba ettepaneku trolliliiklus kaotada ja panna bussiliinid konkurentsi tekitamiseks avalikule konkursile. Linnavalitsuse kava peab kinnitama volikogu.
Vilba sõnul trolliga sõitjate jaoks midagi ei muutu, sest trolliliinide asemele tulevad uued bussiliinid. Kuuekümnest liinist teeb linn umbes 5-10 liiniga paketid ning neid haldava operaatoriga sõlmib viieaastase veoselepingu. Operaator selgitatakse välja avaliku konkursi käigus. 'Võidab see, kes küsib linnalt nõutud kvaliteedi juures teenuse eest kõige madalamat hinda,' märkis abilinnapea.
Tallinna Autobussikoondise ASi (TAK) peadirektori Mati Mägi sõnul kavatseb TAK kindlasti kandideerida konkursil bussiliinide peale. Tema hinnangul peaks linn bussiliinide haldajale rohkem raha maksma, sest praeguse rahaga ei suuda TAK investeeringuid teha.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Transpordiameti juhataja Mati Songisepp ütles, et konkurentsi tekitamine on vajalik. 'Arvan, et bussivedu saab pakkuda palju odavamalt, kui seda teeb TAK,' märkis juhataja.
Alates septembrist tahab linn hakata järk-järgult üle minema kiipkaardiga maksmise süsteemile. 'Kiipkaart välistab võltsimise ning annab väga täpse ülevaate inimeste liikumisest: kui palju reisijaid, mis kella ajal ja kuhu sõidavad,' selgitas Vilba. Kiipkaardi lugejad pannakse bussi ukse juurde ning need on kontaktivabad, mis tähendab, et lugeja loeb raha maha juba kümne sentimeetri kauguselt.