Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Senise segmenteerimise aeg on ümber saanud

    Tarbija profiili omakorda peetakse tähtsaks selleks, et näha, kuidas on turg segmenteerunud ning kuidas oma toodangut, turundust ja meediastrateegiat positsioneerida. Üha enam selgub aga, et see ei toimi.
    Mida näiteks teha, kui mobiilside turul ilmneb, et need, kes eelistavad ostetud kõnekaarti, toovad üheks peamiseks põhjenduseks asjaolu, et seda on lihtne osta. Need, kes eelistavad lepingulist suhet operaatoriga, toovad aga põhjenduse, et kõnekaarti on tülikas kogu aeg osta, ning tagatipuks ilmneb, et mõlema arvamuse esindajate sotsiaal-demograafiline profiil on sarnane?
    Samalaadsete probleemide otsa võime põrkuda, kui hakkame võrdlema sama klassi erinevate automarkide omanikke, kahe suurema panga klientide, erinevate päevalehtede lugejate, koduelektroonika markide ostjate, telekanalite vaatajate, internetiväravate külastajate profiile. Selgub, et need ei eristu piisavalt reljeefselt või on erisused kiiresti tasandunud.
    Äsja raputasid turundusmaailma Andrew Ehrenbergi ja Rachel Kennedy uurimuse tulemused, mille järgi 30 aastat kestnud klassikalise segmenteerimise aeg on ümber. Nimelt ilmneb, et vahetult konkureerivate brändide tarbijaskonna profiilid ei erine tänapäeval enam üksteisest oluliselt ei demograafiliste, hoiakuliste, elustiilide ega meedia tarbimise tunnuste lõikes. Üha globaliseeruvatel turgudel on vahetult konkureerivate toodete omadused muutunud väga sarnaseks ning tarbijaskond üha laiemaks ja seega sarnasemaks. Pealegi võib lisada, et pelgalt sotsiaal-demograafiliste tunnustega opereerimine ei võimalda märgata uute segmentide teket, eriti nn uue majanduse toodete ja teenuste alal.
    Selgita, mille poolest erinevad eri brändide või toodete valiku taga olevad pragmaatilised väärtused ja rühmitada tarbijaskond nende järgi.
    Näiteks võivad nii Volvo kui ka Ford Ka (väikeauto) ostjad põhjendada valikut turvalisusega, kuid selge on, et esimesel juhul peetakse silmas kas passiivset, aktiivset või kvaliteedi turvalisust (mehed), teisel juhul (naised) aga turvatunnet, mis tuleneb auto käsitsemislihtsusest, väljavaatest, seinte lähedusest, manööverdamisvõimest jms.
    Samamoodi ilmneb, et teenuse usaldusväärsus näiteks kauba ekspedeerimisel märgib vähemalt kahte eri aspekti ? osade klientide jaoks kindlustunnet, et probleemiga ei pea end vaevama ja kaup on õigel ajal õiges kohas, teiste jaoks aga võimalust igal hetkel ekspedeerijalt kauba asukoha ja kulgemisgraafiku kohta infot saada.
    Tarbijad väärtustavad seega erinevaid hüvesid ja rühmituvad segmentideks erinevate instrumentaalsete vajaduste järgi, mis ongi uurimise objekt.
    On aga võimalus, et ka sellest ei piisa. Nii võib näiteks Hansapanga ja Ühispanga, Coca ja Pepsi, Electroluxi ja Upo, Nissani ja Fordi klientuur (ostjaskond) olla sarnase demograafilise profiiliga ning toode rahuldada ka sarnaseid instrumentaalseid vajadusi. Ometi jaotub nende klientuur kohati vägagi selge lojaalsustunnusega, kuna ilmneb, et vaadeldavate brändide personaalsus on erinev. Siit tuleneb teine segmenteerimise alus.
    Kirjelda ja võrdle brändide personaalsust ehk psühholoogilist väärtusmaailma, mida nad esindavad. Loomulikult on eelkõige tugevatel eksklusiivsetel brändidel tugev väärtusmaailma kuvand, kuid teatavaid erinevusi leiab ka massibrändidel.
    Edasi jääb üle leida nende väärtusmaailma elementide esindatus ja rühmitumine turu teadvuses, mis on samuti turundusuuringu ülesanne. Bränd aga positsioneeritakse turundustegevuses tema personaalsuse järgi neile, kelle väärtusmaailmaga see kuvand haakub.
    Allikas: Ariko Marketing
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.