Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Täis bussiga on ebamugav reisida

    Valides seltskonnale reisiks sobiva suurusega bussi, tuleb arvestada grupiliikmete arvuga, reisiliste rahaliste võimalustega ja nõudmistega reisi (bussi) mugavusele.
    Peab arvestama, et kui reisijate arv ühtib istekohtade arvuga, jääb buss reisiliste mugavust arvestades kitsaks. Sõiduki viimase rea istmeid ei saa alla lasta ja nii tunnevad säärasele platsile istuma sattunud end ebamugavalt.
    Mõnes bussis on pinkidevaheline ruum väga kitsas ning sealgi ei tunne reisilised end mugavalt. Eriti trööstitu on olukord täistuubitud bussis juhtumil, kus ööbimised ei ole planeeritud hotelli, vaid sõitvasse bussi. Kaks sellist bussiööbimist on inimliku taluvuse piir.
    Kirjeldatud stiilis reisimisel on vaid üks pluss: odav. Liigne kokkuhoid annab aga tunda paistes jalgade, väsimuse jms näol. Seega, kui sõitmist palju ning ööbitakse enamasti liikuvas bussis, peaks ühele reisijale arvestama kaks istekohta. Hotelliööbimiste ning suure (kohvikuga) bussi puhul võib sõidukis rohkem reisijaid olla.
    Välismaale sõites peab bussis olema kindlasti WC. Oluline on töötav audiosüsteem, sest kui buss seisma jääb ja eespool istuvad inimesed hakkavad ringi sebima, tahavad ka tagumised teada, mis lahti on. Videosüsteem on bussis tähtsam talvel, kui õhtuti läheb vara pimedaks ja aknast ei ole enam midagi näha.
    Suuremate busside puhul on normaalne, et bussis on kuuma vee aparaat. Võimalik on rentida ka väga mugavaid busse köögiblokiga, kus on külmkapp, veetünn ja vorstigrill.
    Hügieeni seisukohalt on tähtis, et bussis vahetataks prügikotte ja samuti vahetataks reisi ajal istmete peatugede katteid.
    Bussi tehnilise seisukorra juures tuleb enne reisile minekut tähelepanu pöörata kummide seisukorrale, eriti kui on minek mägedesse.
    Enamikul Eestis tärnidega ringi sõitvatel bussidel ei vasta nende tärnid tõele (mõnel on koguni peale joonistatud viis tärni).
    Eestis on klassifitseeritud vaid üks ASile Sarbus kuuluv buss, millele on antud neli tärni.
    Eestis kehtib Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu busside klassifikatsioonisüsteem, milles antakse bussidele 1?4 tärni vastavalt nende mugavusastmele.
    Täpsem busside klassifitseerimise kirjeldus on internetis aadressil www.eraa.ee/secure/r_vedu
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kangekaelselt kõrgel püsiv USA inflatsioon surub nafta hinda alla
Kuna USA majandusandmed näitavad, et inflatsioon on endiselt kõrge, siis nafta hinnad langesid ning West Texas Intermediate odavnes 78 dollarini barrelist. Hinnalangusele aitab kaasa, et mõned OPEC+ tootjad soovivad tootmisvõimsuse suurendamist.
Kuna USA majandusandmed näitavad, et inflatsioon on endiselt kõrge, siis nafta hinnad langesid ning West Texas Intermediate odavnes 78 dollarini barrelist. Hinnalangusele aitab kaasa, et mõned OPEC+ tootjad soovivad tootmisvõimsuse suurendamist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Prokuratuur süüdistab propagandaportaali Sputniku juhte sanktsioonide rikkumises
Prokuratuur saatis kohtusse kriminaalasja, milles esitas propagandaportaali Sputniku juhtidele süüdistuse rahvusvaheliste sanktsioonide rikkumises.
Prokuratuur saatis kohtusse kriminaalasja, milles esitas propagandaportaali Sputniku juhtidele süüdistuse rahvusvaheliste sanktsioonide rikkumises.
Euroopa majandus taastub kardetust kiiremini
Euroala majanduskasv kiireneb, sest analüütikute hinnangul on Saksamaa aastapikkusest stagnatsioonist välja tulemas.
Euroala majanduskasv kiireneb, sest analüütikute hinnangul on Saksamaa aastapikkusest stagnatsioonist välja tulemas.