Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansapank ja Ühispank vastamisi

    Ometi kujuneb konkurendi tegevuse osas ettevõttel oma hinnang ? mis on see tegevus, mis tuli konkurendil välise vaatluse põhjal hästi või halvasti välja. Mis tekitab kadedust ning mis paneb parastama. Teiste õnnestumistest ja ebaõnnestumistest on eneseanalüüsi kõrval hea õppida.
    Konkurendi turunduslikke ideid ja teostusi hindavad seekord Ühispank ja Hansapank. Eesti Panga andmetel kuulub kõigi kommertspankade koguvaradest 30. juuni seisuga 56,1 Hansapangale ja 27,9 Ühispangale.
    Õnnestunud turundustegevusteks peame Hansapanga konverentsi ja Hansa Liisingu tarbimisfaktooringu toote Ego kampaaniat.
    Hansapanga konverents on tugev bränd. Pangal on õnnestunud kohale saada lugupeetud esinejad, alates vabariigi presidendist, kelle sõnavõtte tükk aega hiljemgi kommenteeritakse ning kes loovad pangale positiivse imago. Konverentsi külastajad on mõjukad ühiskonnategelased, kelle seisukohti on oluline kujundada.
    Ego puhul on jätnud hea mulje selle jõuline lansseerimine. Lisaks tavalistele meediakanalitele on pööratud suurt rõhku point-of-sale reklaamile, kaasates kampaaniasse ka kaupmehed. Ego reklaammaterjalid on silmatorkavalt väljas kohtades, kus inimesed ostuotsuseid langetavad.
    Ebaõnnestunud turundustegudeks peame äsjast tudengikampaaniat ja läinud aastast personaalpanganduse klientidele suunatud kampaaniat.
    Tudengikampaania puhul häiris see, et Hansapank valis algul ühe liini, keset kampaaniat aga loobus sellest. Kampaania algas suvel sõnumiga ?õppelaen ja superlaeng?, partneriks Eesti Mobiiltelefon. Sügisel vahetati keset jätkukampaaniat partnerit ning sõnumiks sai ?ajendatuna Ühispanga kampaaniast ? 75 krooni rebastele ja õppelaenu-laupäevak.
    Ühelt poolt on hea, et konkurendi käikudele üritati aktiivselt vastata. Samas tekkis mitu sisult ja visuaalselt erinevat sõnumit ning kampaania tervikpilt sai segane. Rääkimata lisakuludest, mida selline tulekahju kustutamine tõenäoliselt kaasa tõi.
    Personaalpanganduse kampaania idee seisnes selles, et olemasolevatelt klientidelt koguti vihjeid potentsiaalsete klientide kohta, lubades vastutasuks pudeli veini või õhtusöögi restoranis Egoist. Võrkturundus on muidu igati aktsepteeritav turundusvõte, kuid sellisel moel ja sellises sihtrühmas tundus selle rakendamine natuke odav: püüda kliente professionaalse teenuse asemel tasuta lõunaga.
    Visuaalse vaatluse järgi ja sisetunnet usaldades arvan, et õppelaenukampaania osutus ühispankuritele edukaks.
    ISIC-kaardiga seotud õppelaenukampaania oli hästi ja professionaalselt lahendatud. Alates sellest, et suudeti saavutada eksklusiivne kokkulepe Eesti Üliõpilasliiduga ? Ühispank sai ainuõiguse väljastada pangakaardi ja ISIC-kaardi sümbioosi.
    Lõpetades sellega, et oma pakkumisega oldi aktiivselt kohal koolides.
    Teise näitena tooksin esile kampaania ?Minu esimene krediitkaart?, mis köitis ennekõike hea ja selge loova lahendusega.
    Oluline oli ka sihtrühma valik ? krediitkaarti pakuti kliendile, kes hinnatundlikkuse tõttu polnud seda varem teinud. Samuti sobis suvi kui aktiivne reisimise aeg hästi sellise kampaania alustamiseks.
    Ebaõnnestumistest tooksin välja eelmise aasta üsna segase sõnumiga U-Panga kampaania. Kuigi arvan, et toode (pangaautomaadid kaubamajades) on igati vajalik. Kahtlen ainult, kas need kliendid, kes Bondi filme teavad ja vaatavad, tahavad ostukeskustes oma makseid sooritada.
    Hilisematest kampaaniatest ei jätnud mulle sügavat muljet uue finantsportaali U-Plaza turuletulek.
    Uue internetiga seotud toote kohta oli kampaania üsna konservatiivne, erinedes sellega ka Ühispanga tavapärasest turundustegevusest.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.