• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Asjatundmatu eelnõu koostasid ametnikud

    8. novembri Äripäevas ilmunud artikkel ?Ettevõtjad: turismiseadus on mõttetu? on koostatud selliselt, et sisaldab eksitavat informatsiooni. Artiklis tsiteeritud reisibüroo Estravel tegevdirektor Aivo Takis nimetab turismiseaduse eelnõud ?ebaprofessionaalsete inimeste põlve otsas kirjutatud kirjandiks? ning ajakirjanik viitab Eesti turismifirmade liidu (ETFL) tollasele presidendile Erki Urvale, advokaatidele Madis Kiisale ja Asko Pohlale kui seaduse autoritele. Artikli põhjal saab teha ühese järelduse, justkui oleksid nimetatud ebaprofessionaalsed inimesed kirjutanud põlve otsas kirjandi, mida nimetatakse turismiseaduse eelnõuks.
    Turismiseaduse eelnõu praegune versioon ei ole Urva, Pohla ja Kiisa poolt koostatud. Nad ei ole viimase kahe aasta jooksul kordagi osalenud turismiseaduse kujunemise protsessis.
    Majandusministeeriumi tellimusel koostasid allakirjutanu, Erki Urva ja Asko Pohla ning andsid 1997. aasta detsembris majandusministeeriumile üle turismialase ettevõtluse seaduse projekti. Projekt määras kindlaks turismialase ettevõtlusega tegelevatele äriühingutele ja füüsilisest isikust ettevõtjatele esitatavad nõuded, sätestas avalik-õiguslikud kitsendused nende majandustegevusele ja nõuete järgimise üle järelvalve teostamise korra.
    Vastavalt majandusministeeriumilt saadud uuele tellimusele täiendati eelnõu projekti ja 1998. a juunis anti üle täiendatud projekt, mis lisaks eelöeldule määratles turismi riikliku korralduse, juhtimise ja arendamise alused.
    Mõlemad tööd tehti vastavuses ministeeriumi poolt etteantud nõuete ja soovide kohaselt, arvestades sel ajal reaalselt toimivaid õigussuhteid majanduse valdkonnas nimega turism. Tulenevalt vajadusest paremini kaitsta tarbijate huve, samuti Euroopa Liidu nõuetest ja teiste arenenud riikide praktikast, sätestati eelnõus reisikorraldajate ja reisibüroode tagatiskohustise nõue ning turismialase tagatisfondi loomine. Nimetatud eelnõu projekti valmimisele aitasid kaasa turismiameti, ETFLi ning Eesti Hotellide ja Restoranide Liitu kuuluvate ettevõtete töötajad, nende hulgas Aivo Takis. Kasulikke nõuandeid saadi giidide liidu, majandus- ja rahandusministeeriumi, tarbijakaitseameti töötajate poolt. Majandusministeerium võttis eelnõu projekti vastu ega esitanud selle autoritele ühtegi märkust ja parandusettepanekut. Vastavalt kokkuleppele jäi ministeeriumile kui tellijale õigus projekti omal äranägemisel hiljem parandada, täiendada ja/või muuta. See tähendab, eelnõu koostajad pidid oma autorsusest loobuma.
    Seetõttu ongi kaks aastat tagasi koostatud seaduseelnõu projekt tänaseks tundmatuseni muutunud. Tuleb tõdeda, et esialgne tervik on allakirjutanu arvates rikutud ning mõtted ja rõhuasetused kas ümber seatud või valdavalt hoopis välja jäetud. Selle tulemusena ei väljenda praegune, eelnõuna üllatava kergusega riigikogus lugemisi läbiv üllitis, ühelgi moel esialgsete koostajate mõtteid ega seisukohti. Samuti ei nimetata esialgse projekti koostajaid praeguse turismiseaduse eelnõu autoritena selle seletuskirja sissejuhatavas osas. Koostajate enamusena märgitakse hoopis erinevate valitsusasutuste ametnikke.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Facebooki tulemused panid aktsia veidi tõusma
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alltöövõtjad said ehituses jõupositsiooni
Tarneprobleemide ja materjalinappuse põhjustatud hinnatõus on toonud ehitussektorisse perfektse tormi, milles on turuosaliste sõnul saanud enim pihta peatöövõtjad. Ehitusfirmadega võrreldes on pehmem maandumine olnud kinnisvaraarendajatel, kel on riskide maandamiseks suuremad hoovad.
Tarneprobleemide ja materjalinappuse põhjustatud hinnatõus on toonud ehitussektorisse perfektse tormi, milles on turuosaliste sõnul saanud enim pihta peatöövõtjad. Ehitusfirmadega võrreldes on pehmem maandumine olnud kinnisvaraarendajatel, kel on riskide maandamiseks suuremad hoovad.