• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 5000,03%5 730,63
  • DOW 30−0,28%41 935,96
  • Nasdaq −0,13%18 217,03
  • FTSE 1000,41%8 210,27
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,97
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 5000,03%5 730,63
  • DOW 30−0,28%41 935,96
  • Nasdaq −0,13%18 217,03
  • FTSE 1000,41%8 210,27
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,97
  • 20.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juhtidel napib turunduse jaoks aega

Turundustegevuse kavandamine omab ettevõtete jaoks järjest olulisemat tähtsust.
Nõo Lihatööstuse juhatuse esimehe Toomas Kruustüki sõnul on ettevõtte juhtkond koostanud järgnevateks aastateks turundusplaani. Seni oli Nõo Lihatööstuse turundustegevus kaootiline, firma sai niimoodi hakkama ja ilmselt oleks võinud mõnda aega veel vanaviisi edasi minna, leiab Kruustük. ?Kuid turg sundis meid kokku võtma, arvame, et järgnevad aastad tulevad küllaltki rasked ja on hea, kui oleme turunduse planeerimise vallas esirinnas,? rääkis Kruustük.
Tartu Ülikooli turunduse korralise professori Mait Miljani hinnangul arvestavad Eesti ettevõtjad küll turunduspõhimõtetega, kuid tihtipeale jääb puudu just pikaajalisest strateegilisest planeerimisest.
?Puudub terviklik lähenemine turundusküsimustele ja turundusega tegeletakse kaootiliselt,? lausus Miljan.
Turundusprofessori hinnangul võib Eestis kahe käe sõrmedel kokku lugeda ettevõtteid, kes vaatavad turundusküsimustes ka tulevikku. Näiteks tõi ta Tartu Õlletehase, Klementi ja Baltika.
Hansapanga äripanganduse divisjoni direktori Alo Lillepea sõnul on meeldiv tõdeda, et panka toodavate äriplaanide hulgas leidub järjest enam ka korralikke turundusplaane.
?Hea on see, et ei püüta näidata ainult reklaamieelarve suurust, vaid püütakse näidata konkreetseid lahendusi turundusküsimustele,? lausus Lillepea.
Korraliku turundusplaani olemasolu on eelduseks ka pangast laenu saamisel.
Mait Miljani hinnangul tegelevad suuremad ettevõtted turundusega rohkem, sest neil on võimalust palgata selleks spetsiaalne inimene. Kui juht peab turundusele pühenduma üldjuhtimise kõrvalt, jääb tal selleks vähe aega.
?Mida suuremaks on Eesti ettevõtted läbi arengute või ühinemiste läinud, seda rohkem tegeletakse ka turundusküsimustega,? leiab Miljan.
Toomas Kruustük tunnistas, et temal ei jää turundustegevuseks aega, turundusprobleeme lahendab müügijuht.
Toiduõli tootva Werol Tehaste juhatuse esimehe Raul Kastani sõnul jääb ka temal turundusküsimustega tegelemiseks vähe aega. Firmas on turundusosakonna juht, kes end erialase kirjandusega kursis hoiab ning teistele raamatutarkusi kontsentreeritult edastab.
Miljani hinnangul võib üldiselt öelda, et Eesti ettevõtjad arvestavad turundustegevuses raamatutarkusega ja loevad ka Äripäeva turunduse rubriiki.
?Eesti keeles on seni turundusalast kirjandust suhteliselt vähe ilmunud,? leiab Miljan.
1990ndate algul ilmunud Ann Vihalema turundusraamatud olid ilmumise ajal head, kuid tänaseks natuke aegunud, arvab Miljan.
Turundusprofessor Miljani sõnul ilmub 2001. aastal mitu uut turundusalast raamatut nii turunduse aluste, turunduse juhtimise kui ka turu-uuringute kohta. Välismaistest raamatutest soovitas Miljan ettevõtjatel lugeda Euroopas kirjutatud raamatuid. Ameerikas käsitletakse turundust valdavalt globaalsel tasandil, mis siinsesse olustikku eriti ei sobi. Seevastu Taanis, Soomes või Rootsis ilmunud raamatud on Eesti ettevõtjale praktilisemad.
Tiit Efert on Tartu Ülikooli ärijuhtimise magistrant
Autor: Tiit Efert

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele