Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohalikud lehed on reklaamikanalina alakasutatud

    Tallinnas elab 29% eestimaalastest ning tallinlaste tehtud kulutused moodustavad 35% kogu Eesti tarbijaturust. Seepärast on ka loomulik, et turundajad, kelle kontorgi asub suure tõenäosusega Tallinnas, mõtlevad Tallinna-keskselt.
    Siiski ei tohiks unustada ka ülejäänut 71%, kes ostavad 65% turundajate toodetest, teenustest. Teoreetiliselt peaks kommunikatsiooni planeerimine olema proportsionaalne tarbimispotentsiaaliga. Tänane Eesti praktika on sellest väga kaugel. Väljaspool Tallinna on väga oluliseks meediakanaliks kohalikud lehed. Maakonna juhtlehtede lugejaskonda kuulusid selle aasta esimeses kvartalis Eesti Meediauuringu andmetel 541 000 eestimaalast, mis võrreldes üleriigiliste päevalehtede 774 000 lugejaga on arvestatav hulk tarbijaid. Kohalikke lehti loetakse, sest inimesi huvitavad lokaalsed sündmused ja uudised. Seejuures on kohalike lehtede lugejaskonnas samasugusel määral esindatud kõik vanuserühmad. Kohalikud lehed on reklaamikanalina kasutatavad nii üleriigilises, piirkondlikus kui ka lokaalses plaanis. Tarbekaupade tootjatele, kelle kaupu müüakse igas maapoes üle Eesti, on kombinatsioon kohalikest lehtedest veel üks üleriigiline kanal. Kaupmees saab kohalikku lehte kasutada lokaalse kanalina, mille puhul on võimalik valida ainult kaupluse asukoha tagamaad kattev leht. Suuremas keskuses asuval kauplusel tasub end reklaamida ka ümberkaudsete piirkondade kohalikes lehtedes, sest inimesed käivad ka kodust kaugemal keskustes tööl ning poes.
    Tegelikult paigutasid turundajad eelmisel aastal maakonna juhtlehtedesse hinnanguliselt 31,7 miljonit krooni reklaamiraha, mis moodustas vaid kümnendiku kogu trükireklaamile panustatust. Kümnendik kulutustest, samas kui lugejaskond moodustab üle kahe kolmandiku üleriigiliste päevalehtede lugejaskonnast, tähendab meediatüübi alakasutatust.
    Kohalikke lehti ei kasuta vähem mitte väiksemate eelarvetega turundajad, kellel ei jätku ressursse kõikidesse kanalitesse jõudmiseks, vaid just suuremad reklaamijad. Trükireklaami Top 100 reklaamijat panustavad reklaamile maakondade juhtlehtedes ka keskmisest 10%st vähem, vaid 7% trükimeedia eelarvest. Selle kõrval on ka turundajaid, kes kohalikke kanaleid enam hindavad. Tootegruppidest on kohalikus meedias kõige paremini esindatud põllu- ja metsamajandus ? 31% trükimeedia kulutustest maakonna juhtlehtedes. Keskmisest 10%st veidi enam pööravad maakondade juhtlehtedele tähelepanu ka riiete, jalatsite, kaubanduse, toiduainete ja koolituse ettevõtted.
    Samas on kohaliku meedia reklaamile nullinvesteeringute tegijate hulgas nii suuri bensiinijaamade kette kui ka viinatootjaid, toiduainete ja kodumasinate müüjaid. Ometi on need asjad, mida vajavad ja ostavad ka mitte-tallinlased.
    On ootuspärane, et kogu reklaamiturul suurimate panustega mobiilside turundajad kulutavad ka kohalikus meedias enim. Et kodu- ja ehituskaupu müüv Koviro edestab Hansapanka, võiks aga olla üllatus. Nende turundajate kohalike lehtede kasutus on mitmekesine, hõlmates keskmiselt 11 erinevat kohalikku väljaannet ehk kasutades kombinatsiooni kohalikest lehtedest täiendava üleriigilise kanalina.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.