Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurenenud reklaamikulutused toetuvad headele majandustulemustele

    Käesolev aasta algas turundajatele aktiivse reklaamitegevusega: hinnanguliselt olid reklaamikulutused esimeses kvartalis 16% võrra suuremad kui aasta tagasi. Meediareklaami turu kogumaht ulatus ligi 160 miljoni kroonini kvartalis.
    Ettevõtted toetusid suurema reklaamieelarve planeerimisel eelmise aasta headele majandustulemustele. Tarbijate sissetulekute ja tarbimiskulutuste kasvu kõrval sunnib mitmete valdkondade ettevõtteid reklaamitegevusse rohkem investeerima konkurentsi tihenemine. Näiteks kuuluvad kaks sideteenuste pakkujat (Levicom ja Eesti Telefon) reklaamijate esikümnesse.
    Meediakanalitüüpide vahel jagunesid reklaamikulutused järgmiselt: ajalehed ? 51%, ajakirjad ? 13%, televisioon ? 21% , raadio ? 11% ja välimeedia ? 4%.
    Kõige rohkem kasvas kanalitüüpide arvestuses ajalehtede ja raadiote tulu, vastavalt 18% ja 17%. Samas suurenes reklaamimaht vähemalt 10% võrra ka teistes vaatlusalustes kanalitüüpides ? televisioonis, välimeedias ja ajakirjades.
    Elektroonilises meedias on rahalise kasvu kõrval toimunud veelgi ulatuslikum reklaami mahuline kasv: suurenenud on allahindlusprotsendid, mahulist kasvu mõjutavad ka erikokkulepped suurklientidega.
    Tootegruppide lõikes panustasid eelmise aastaga võrreldes kõige rohkem reklaami mittealkohoolsete jookide turundajad (peamiselt Coca-Cola).
    Esimesse kvartalisse langesid mitmete suurte reklaamijate olulised kampaaniad, mõjutades positiivset kogutulemust. Reklaamijate pingerea esiviisikusse kuulusid Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Coca-Cola, Levicom ja Unilever. Colgate-Palmolive toetas aktiivselt nii Colgate?i, Palmolive?i kui ka Ajaxi kaubamärke. Procter & Gamble reklaamis esimeses kvartalis kokku 25 erinevat kaubamärki. Coca-Cola tegi põhikaubamärgi kõrval tugevalt Fanta ja Sprite?i reklaami ning tõi turule Minute Maid mahlad.
    Kaubandussektori areng ja konkurentsi tihenemine peegeldub reklaamipanuste jätkuvas kasvus.
    Majanduse üldist paremat seisundit kinnitavad äriteenuste ja kinnisvara pakkujate suuremad reklaamipanused. Samas oodatakse majanduskasvu tulemusena, et ka igapäevatoodete tarbimiskulutused kasvavad ? keskmisest enam teevad reklaami ka kodutarvete, kosmeetika ja isikliku hügieeni toodete tootjad, turustajad.
    Esimese kvartali reklaamimahu kasv annab lootust positiivseks reklaamiaastaks. Ometi ei maksaks veel kaugeleulatuvaid järeldusi teha, sest kasv võib olla paljuski mõjutatud suurte reklaamijate kampaaniate ajastusest.
    Eeltoodud andmed põhinevad Emori reklaamikulutuste uuringul Adex, mis trükimeedia ja televisiooni osas põhineb pideval monitooringul ning raadio ja välireklaami osas meediakanalitest kogutud teabel.
    Reklaamikulutuste rahalise suuruse hindamise aluseks olid meediakanalite hinnakirjades toodud maksumused, mida on eksperthinnangutele toetudes vähendatud allahindluste, tasuta või osaliselt tasutud reklaami arvestamiseks.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Iisrael vastas ÜRO vaherahu nõudmisele värske pommitamisega
Vastusena ÜRO julgeolekunõukogu resolutsioonile, mis nõudis kahenädalast vaherahu Gaza lahingutegevuses, pommitas Iisrael viimase 24 tunni jooksul Gaza sektori kõiki piirkondi.
Vastusena ÜRO julgeolekunõukogu resolutsioonile, mis nõudis kahenädalast vaherahu Gaza lahingutegevuses, pommitas Iisrael viimase 24 tunni jooksul Gaza sektori kõiki piirkondi.