Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arusaam otseturundusest valgub laiali

    Baltcom CallCenter uuringus küsitletud 182 ettevõttest kasutab otseturundust 92%, kuid mis on otseturundus, firmajuhid öelda ei osanud.
    Küsimusele ?Mis on otseturundus?? ei andnud korralikku definitsiooni ükski vastanutest. 35,2% turunduse valdkonna eest vastutajatest ei osanud nimetada ühtegi otseturundusega seonduvat tegevust. Võrdusmärgi otsepostitusega tõmbas 36,8% vastanutest.
    Otsepostitust seostati otseturundusega 100% esimese valikuna. Seega ei ole liialdus väita, et Eesti turundusjuhtide teadvuses tähendab otseturundus eelkõige otsepostitust.
    Telefoniturundust teadis nimetada 20%, elektronturundust 17,6%, müügikohaturundust 7,1% ning messe ja esitlusi 4,3% vastanutest. Otseturundusena nimeti veel turu-uuringuid ja kauba maaletoomist.
    Vaatamata otseturunduse mõistete tagasihoidlikule tundmisele, kasutas otseturundustegevusi 91,7% vastanutest. Internetiturundust rakendas väidetavalt 63,1% (kas see tähendas kodulehekülge või midagi muud, jäi täpsustamata). Järgnesid peaaegu võrdselt otsepostituse (48%), telefoniturunduse (44%), elektronturunduse (40%) ning messide ja esitluste (36,8%) kasutamine. Kõige vähem (17,6%) kasutati müügikohaturundust.
    Partnereid (otsepostitusfirma, otseturundusagentuur) kaasas otseturunduse teostamisel kõigest 2% vastanutest. Lähemalt otsepostiga seotud tegevusi uurides selgus, et 54% otsepostitajatest helistab mõju suurendamiseks üle.
    Otseposti saatmise sageduses joonistusid välja kaks trendi: tagasihoidlik (1?2 korda aastas ? 29%, 3?4 korda aastas ? 11%) ja tihe kasutamine (2 korda kuus ? 20%, kord nädalas ? 4%, e-kirjade pidev saatmine ? 7%).
    Hinnates otseturunduse kasutamise tõenäosust tulevikus, leidis 32% vastanutest, et nad rakendavad internetiturundust, 28% elektronturundust, järgnesid otsepost (17%), telefoniturundus (16%) ja messid, esitlused (15%) Vähem mainiti ka müügikohaturundust ja kliendiüritusi.
    Otseturunduse valdkonna teadlikkust ja kasutamist kajastava uuringu viis Baltcom CallCenter läbi telefoni teel 28. maist 8. juunini. Otseturundusteemalistele küsimustele vastas 182 ettevõtte turunduse eest vastutavat isikut (turundusjuhid, firmajuhid, turundusassistendid).
    Valimit kokku pannes valisime prognoositavalt suure otseturunduse vajadusega firmad (arvuliselt väike klientuur) ? koolitus, IT-teenused, transport ja lisasime võrdluseks suure tarbijaskonna ja eeldatavalt ka suure turunduseelarvega firmad ? tootjad (toiduained, rõivad, mööbel).
    Sihtgrupi profiil nägi välja järgmine: 62,2 protsendil olid klientideks ainult firmad, 35,1 protsendil nii firmad kui ka eraisikud ja kõigest 2,7 protsendil ainult eraisikud. Väikese sihtgrupi puhul tasub turunduse teostajal otsida efektiivsemaid vahendeid, ka küsitletavate klientide arvud rääkisid selgelt otseturundamise vajadusest: 39,6 protsendil oli alla 100 kliendi, kuni 500 klienti oli 33,3 protsendil ja üle 2000 kliendi oli kõigest 8,1 protsendil vastajatest.
    Otseturunduse jäämäe veealuseks osaks tundub olevat vähene teema käsitlemine. Äripäeva 2000. aasta turunduse TOP tõi välja ainult otsepostitusfirmade ja otseturundusagentuuride käibed. Firmade tegelike otseturundusmahtude mõõtmine võiks anda huvitavaid tulemusi, sest mõistlike kulude ja mõõdetavate tulemuste tõttu on otseturunduse kasutamine tunduvalt laiaulatuslikum kui seda hetkel kajastav statistika.
  • Hetkel kuum
Ettevõtlusvabadust ähvardab invaliidsus või lausa surmahoop
Kui konkurentsiamet ei suuda regulaatorina vaba ettevõtluskeskkonna eest seista, pole ohus mitte enam majandus, vaid riik, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kui konkurentsiamet ei suuda regulaatorina vaba ettevõtluskeskkonna eest seista, pole ohus mitte enam majandus, vaid riik, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Konkurent süüdistab Wise’i konkurentsi kahjustamises
Eesti juurtega rahaülekandeteenust pakkuvat Wise’i süüdistab sarnases valdkonnas tegutsev Atlantic Money konkurentsi rikkumises.
Eesti juurtega rahaülekandeteenust pakkuvat Wise’i süüdistab sarnases valdkonnas tegutsev Atlantic Money konkurentsi rikkumises.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Venemaa töötlemata puidu eksport kukkus 70%
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.

Olulisemad uudised

Piima kokkuostuhind kerkis eelmisel aastal kõrgemaks kui iial enne
Piima keskmine kokkuostuhind Eesti põllumajandustootjatelt oli eelmisel aastal 463,49 eurot tonni eest, mis on 47% kõrgem kui aasta varem ja kõrgem kui kunagi varem, teatas statistikaamet.
Piima keskmine kokkuostuhind Eesti põllumajandustootjatelt oli eelmisel aastal 463,49 eurot tonni eest, mis on 47% kõrgem kui aasta varem ja kõrgem kui kunagi varem, teatas statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.