Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air peab selgitama kokkulepet
?Saatsin täna järelepärimise, rohkem ei oska öelda,? ütles Mathiesen, kes on ühtlasi ASi Estonian Air nõukogu liige. Ta soovitas pöörduda teise nõukogu liikme, teede- ja sideministeeriumi esindaja Jaan Milveki poole, kes on nõukogus temast kauem olnud. Milvek on praegu puhkusel.
?Juurdlus algas, kui algas,? kirjeldas Mathiesen asjade edasist käiku. Tema sõnul on välistatud võimalus, et riik sallib huvide konflikti, kus tarbijakaitse- ja konkurentsiamet ei tunne Estonian Airi tegevuse vastu huvi, kuna riigil on seal 34% osalus. ?Riik peab igal juhul tagama, et firmad tegutseksid konkurentsi tingimustes,? ütles ta.
Üleeile avalikustas Euroopa Komisjon üle 800 miljoni Eesti krooni suuruse trahvi Skandinaavia suurimatele lennufirmadele SAS ja Maersk Air, kuna firmade omavaheline kokkulepe pärssis konkurentsi Kopenhaageni?Stockholmi liinil. Lennufirmad trahvi peale edasi ei kaevanud.
Maersk Airi gruppi kuuluval Estonian Airil on SASiga liinijagamise leping Tallinn-Kopenhaageni ja Tallinn-Stockholmi liinil. Ühtlasi katkestas Estonian Air otselennud Amsterdami ja Minski ning vähendas lende Hamburgi, kompenseerides seda SASi vastavate lendudega.
SASi ja Estonian-Airi koostöö käigus on Estonian Airi piletihinnad kerkinud SASi tasemele.
Autor: ÄP Online