Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome kogemus riigi reklaamimisel: omapära tuleb kirjeldada positiivsena
Soomes ei olnud riigi brandi loomiseks keskset strateegiat, oli sellega tegelev amet, ütles Estonian Business School`is praegu toimuval kaubamärgikonverentsil Soome välisministeeriumi pressi- ja meediaosakonna juhataja Yrjo Länsipuro.
'Ametlikest koosolemistest tähtsam oli see, et strateegia arenes välja tuginedes konsensusele,' meenutas Yrjo Länsipuro.
Ta rääkis, et näiteks peeti Soomet algul poliitilises mõttes väga erakordseks, sest ta asub Ida - Lääne piiril, aga on eraldiseisev demokraatlik riik. 'Püüdsime seda erakordsust järjest vähendada. Tahtsime olla tavaline Euroopa riik, kellel on siiski omapära - Kaurismäki filmid, naisekandmisevõistlused, meie ladinakeelne nädalauudiste kokkuvõte raadios,' rääkis Länsipuro.
'Traditsioonilised asjad keerasime hoopis teistpidi. Näiteks väga levinud arvamuse, et Soomes on külm. Meie ütlesime, et Soomes on väga ilusad härmatanud metsad,' kõneles Länsipuro.