Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallas kogub jalgratturitele raha

    Tallinna Teede erastamisel takistuseks saanud Jalgratturite Liidu sponsoreerimises poole miljoni krooniga on seni süüdistatud põhiliselt firma nõukogu liikmeid Enn Veskimäge ja Priit Vilbat. Viimane jagas omakorda raha jäähokiliidule.
    Taotluse Eesti Jalgratturite Liidu koondvõistkonna toetamiseks 500 000 krooniga allkirjastas aga samal päeval, 15. novembril, kui ettevõtte nõukogu raha eraldas, hoopis rahandusministrist Eesti Jalgratturite Liidu president Siim Kallas, kes pidi olema erastamisprotsessi käivitumisest teadlik. Oma rahapalves rõhus minister Aavo Pikkuusi ja Erika Salumäe aastatetagustele saavutustele, samuti meie esiratturite Jaan Kirsipuu ja Kalle Kriidi kohtadele teises kümnes maailma edetabelites.
    Ettevõtte aktsiate müüki korraldava komisjoni esimehe Charlie Viikbergi hinnangul oli nii suure summa väljaviimine linnale kuuluvast Tallinna Teede ASist mõned päevad enne müüki ennekuulmatu ja sellega tekitati ettevõttele erakordset kulu. Tallinna linnapea Tõnis Palts peatas seetõttu teedefirma juba alanud erastamisprotsessi. Tallinna Teede nõukogu liige Priit Vilba ütles, et ettevõtte kassa oli 11 miljonit krooni ja see oli viimane võimalus kasutada osa sellest ühiskonna hüvanguks.
    Kallas ise eitas oma seotust kõnealuse sponsorlepinguga ja soovitas pöörduda Enn Veskimägi poole, ometi on rahataotlusel just tema allkiri. Jalgratturite liidu peasekretäri Urmas Karlsoni sõnul Eestil praegu sel alal täiskasvanute koondist ei ole ja kogu sponsorraha kulub juunioride peale. Jaan Kirsipuu, kelle nime Kallas oma rahapalves mainis, ütles, et tema on oma klubi palgal ja Eestist raha praktiliselt ei saa. ?Olen jalgratta liidu raha eest mõned korrad vaid arstlikku kontrolli teinud,? lausus ta. Ühe sellise kontrolli hind on 600 krooni.
    Suvel kirjutasid Kallas ja Onistari omanik Igor Savenkov alla sponsorlepingu 500 000 krooni eraldamiseks Eesti Jalgratturite Liidule. Küsimusele, kui eetiline on rahandusministril küsida raha alkoholifirmalt, mille aktsiisilaekumisel tema juhitav ametkond peaks silma peal hoidma, vastas Kallas, et tema amet ei ole sellest kuidagi mõjutatud. ?Alkoholi- ja tubakatootjad peaksidki oma kasumist sporti toetama, sest nende tooted kahjustavad tervist,? leidis ta ja lisas, et vaatamata korduvatele taotlustele pole ministeeriumil plaanis alkoholiaktsiisi langetamise ettepanekut teha. Kallas lükkas ümber ka kahtluse, et jalgrattaspordi varjus võidi toetada hoopis Reformierakonda, mille eesotsas ta on. ?See on välistatud,? kinnitas ta.
    Varem sama spordiliitu juhtinud riigikogu liige Villu Reiljan ütles, et tegu on raske juhtumiga. ?Jalgrattasport on kallis ala ja eks liidu etteotsa valitakse ikka selline inimene, kellele raske ära öelda,? märkis ta.
    Onistari suuromanik Igor Savenkov, kel on viimastel aastatel suur mõju Eesti poliitikute hulgas, ütles, et jalgratturite liit on teinud firmale ettepaneku hakata tuleval aastal nende peasponsoriks, kuid ta kahtleb selle teostumises. ?Turuolukord on raske ja nii suure summaga me kindlasti enam kedagi ei toeta,? selgitas ta. Savenkov mainis ka, et ei saanud selle raha eest sellist reklaami vastu, nagu soovis.
    Jalgratturite liidu peasekretäri Urmas Karlsoni sõnul on spordiliit saanud tänavu sponsorluse korras Onistarilt 500 000 krooni ja EMT-lt kahel korral kokku 250 000 krooni, lisaks on firma Rand ja Tuulberg toetanud võistluste korraldamist 100 000 krooniga. Kultuuriministeeriumi kaudu on tulnud 420 000 krooni. Kogu raha kulub Karlsoni sõnul võistlustele ja ühtki treeninglaagrit korraldada ei saa. Et saaks pretendeerida medaleile rahvusvahelistel tiitlivõistlustel, oleks vaja vähemalt kümme miljonit krooni praeguse 1,7 miljoni krooni asemel aastas, lisas ta. Tallinna Teedelt saadud rahaga tahetakse uuel aastal alustada täiskasvanute koondise loomist ja palgata treener.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.