• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 278,9
  • DOW 300,78%44 832,11
  • Nasdaq 1,02%20 600,16
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 278,9
  • DOW 300,78%44 832,11
  • Nasdaq 1,02%20 600,16
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 07.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubamajad teevad uuele kaubale ruumi

Kuigi talv on veel täies hoos, mõtlevad kaupmehed juba jaanuaris kevade peale ja teevad laod eelmise hooaja kaubast puhtaks. Tavapäraselt lasevad Tallinna kesklinna suured kaubamajad korraga hinnad alla.
Nagu varasematel aastatelgi alustas möödunud nädala lõpul esimesena Sokos. Allahindlused on tooterühmiti erinevad, kuid jäävad vahemikku 10?60. Stockmann alustab sooduskampaaniaga täna ja allahindlus on keskmiselt 40. Tallinna Kaubamajas tuleb allahindlus vahemikus 20?50.
Hinnad on samas suurusjärgus, sest kaup ostetakse sarnastest kohtadest, pisut määrab ka see, kuidas kellelgi on läinud, nentis Tallinna Kaubamaja turundus- ja ostudirektor Edward Köster. Et 70protsendiline allahindlus meil veel tavaline pole nagu mujal Euroopas, on Kösteri sõnul tingitud siinsetest väikestest juurdehindlustest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Stockmanni direktor Maisa Hakola nentis, et rolli mängib ka see, kui vana kaupa müüakse ja kui palju kaupa on järel.
Sokos, Stockmann ja Tallinna Kaubamaja panevad odavmüüki peamiselt talvekauba. Kuna jõulumüük läks hästi, on Kaubamaja soodsa hinnaga kauba kogused üsna väikesed ja lõpevad tõenäoliselt paari nädalaga. Stockmann ei panegi veel kogu talvekaupa soodusmüüki, sest kuna talv veel kestab, ostetakse seda hästi ka tavahinnaga.
Lisaks hooajakaubale müüb Tallinna Kaubamaja ära ka need tooted, mida enam sortimendis hoida ei taheta, väike osa kaupa on ka spetsiaalselt allahindluseks ostetud. Seevastu Sokos ja Stockmann talviseks allahindluseks eraldi kaupa ei osta, spetsiaalselt muretsetud toodete müügiks korraldab Stockmann kampaania ?Hullud päevad? ja Sokos ?3+1 päevad?.
Edward Kösteri hinnangul on inimeste arv, kes eelistavad osta sooduskampaaniate ajal, aasta-aastalt pisut suurenenud, seda just varem turult kauba hankijate arvel.
Sokose klienditeenindusjuht Mirjam Maripuu rääkis, et ostjad on muutunud teadlikumaks, enam ei osteta kõike vajaminevat hooaja alguses ära, vaid oodatakse allahindlusi. Kõige rohkem on sagimist mõistagi kampaania alguses, aga tihedad on ka viimased päevad, kui tehakse lisahinnaalandust.
Maisa Hakola märkis, et allahindluste ajal külastavad Stockmanni sagedamini inimesed väljastpoolt Tallinna, ent jõulueelsele külastatavusele jääb ostjate arv jaanuaris siiski kõvasti alla.
Supermarketite külastatavust allahindlused kuigivõrd ei mõjuta, sest seal on ülekaalus toidu- ja kodukaup ning üksikuid häid pakkumisi on pidevalt. Erinevalt kaubamajadest algasid Prisma supermarketites sooduspakkumised kohe pärast jõule, Selverites aga tulevad alles kuu teisel poolel ja kestavad jaanuari lõpuni.
Prismas on 30?50 soodsamad hinnad peamiselt rõivastele ja jalanõudele, mingil määral müüakse ka spetsiaalselt allahindluseks ostetud kaupa. Selverite põhimõte on allahindlustel müüa kaupa ostuhinnaga või isegi alla selle, kuna aga tavapärane juurdehindlusprotsent ei ole supermarketites nii kõrge kui kaubamajades, ei saa kaupa ka nii suure protsendi võrra alla hinnata, ütles Selveri ostudirektor Anu Kudeviita.
Erinevalt varasematest aastatest ei korralda Selverid enam soodusmüügi puhul reklaamikampaaniat, kuna supermarketite tootevalik on stabiilne ja tarbija teab juba hinnaüllatusi oodata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele