Finnairi kulude kokkuhoiuks Eestisse asutatud tütarettevõte Aero Airlines alustab Tallinna-Helsingi liinil regulaarlende märtsi viimasel päeval, kirjutab Postimees.
Soome juhtiv lennufirma Finnair registreeris mullu Eestis Aero Airlinesi, et olla esimesena valmis lennutranspordituru avanemiseks, mis kaasneb Eesti ühinemisel Euroopa Liiduga.
Seni määratakse rahvusvaheliste lennuteenuste osutajad riikidevaheliste kokkulepete alusel. Euroopa Liidus rakendatakse nn avatud taeva lepet (Open Sky), mille alusel võivad kõikide euroriikide lennufirmad osutada liikmesriikides oma teenuseid.
Sellel nädalal koguneb majandus ning teede- ja sideministeeriumi komisjon, et arutada Aero Airlinesile lennutegevuse loa andmist. Komisjonile annab soovituse loa väljastamiseks lennuamet. Ameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul sai firma tehnilise sertifikaadi juba septembris. ?Pärast tegevusloa saamist on firmal vaja veel liiniluba,? rääkis Peterson.
Et Aero Airlines võtab üle Finnairi praegused lennud, siis ei tohiks lubadega raskusi tulla. Küsimusi võib tekitada vaid Eesti lennundusseadusest tulenev nõue, mille kohaselt peab enamik lennufirma aktsiaid olema kohaliku kapitali käes.
Praegu kuulub Aero Airlinesist 49 protsenti Finnairile ja 51 protsenti Aero Holdingule. Aero Holding peaks avalikustama oma omanikeringi kogunevale lennutegevusloa komisjonile. Aero Holdingu kapital pärineb ilmselt Soomest ning ka firma nõukogu liikmed on soomlased.
Aero Holdingu juhataja on Turismifirma Estravel 28 protsendi aktsiate omanik Aivo Takis, kelle kinnitusel kuulub Aero Holding sajaprotsendiliselt Eesti kodanikele.
Petersoni kinnitusel pole kapitali päritolu tähtis ja lennufirma Eestis registreerimiseks on vajalik vaid Eesti aktsionäride enamusosalus.
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.