• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.02.02, 11:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnair valmistub Eesti ühinemiseks euroliiduga

Finnairi kulude kokkuhoiuks Eestisse asutatud tütarettevõte Aero Airlines alustab Tallinna-Helsingi liinil regulaarlende märtsi viimasel päeval, kirjutab Postimees.
Soome juhtiv lennufirma Finnair registreeris mullu Eestis Aero Airlinesi, et olla esimesena valmis lennutranspordituru avanemiseks, mis kaasneb Eesti ühinemisel Euroopa Liiduga.
Seni määratakse rahvusvaheliste lennuteenuste osutajad riikidevaheliste kokkulepete alusel. Euroopa Liidus rakendatakse nn avatud taeva lepet (Open Sky), mille alusel võivad kõikide euroriikide lennufirmad osutada liikmesriikides oma teenuseid.
Sellel nädalal koguneb majandus ning teede- ja sideministeeriumi komisjon, et arutada Aero Airlinesile lennutegevuse loa andmist. Komisjonile annab soovituse loa väljastamiseks lennuamet. Ameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul sai firma tehnilise sertifikaadi juba septembris. ?Pärast tegevusloa saamist on firmal vaja veel liiniluba,? rääkis Peterson.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et Aero Airlines võtab üle Finnairi praegused lennud, siis ei tohiks lubadega raskusi tulla. Küsimusi võib tekitada vaid Eesti lennundusseadusest tulenev nõue, mille kohaselt peab enamik lennufirma aktsiaid olema kohaliku kapitali käes.
Praegu kuulub Aero Airlinesist 49 protsenti Finnairile ja 51 protsenti Aero Holdingule. Aero Holding peaks avalikustama oma omanikeringi kogunevale lennutegevusloa komisjonile. Aero Holdingu kapital pärineb ilmselt Soomest ning ka firma nõukogu liikmed on soomlased.
Aero Holdingu juhataja on Turismifirma Estravel 28 protsendi aktsiate omanik Aivo Takis, kelle kinnitusel kuulub Aero Holding sajaprotsendiliselt Eesti kodanikele.
Petersoni kinnitusel pole kapitali päritolu tähtis ja lennufirma Eestis registreerimiseks on vajalik vaid Eesti aktsionäride enamusosalus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele