Kui jaanuaris keeldus Vene peaminister Mihhail Kasjanov üle seitsme aasta vanustele autode sissevedu keelavate tollimaksude rakendamisest, muutsid autotöösturid oma taktikat, kirjutab Vedomosti oma juhtkirjas.
Nad nõudsid valitsuselt kõike: keelutolle vanadele ja uutele autodele, maksusoodustusi ning riiklikke investeeringuid. Autolobbiste toetas ka tööstus- ja teadusministeerium.
Kuigi nende ühistööd 'Vene autotööstuse arengukontseptsiooni' kärbiti majandusarengu ministeeriumi poolt, said autotöösturid palju rohkem, kui nad veel kolm kuud tagasi lootsid.
German Grefi ministeeriumis nõustuti märgatavalt tõstma tollimakse juba viie aasta vanustele välismaistele automarkidele ning toetati vabamajandustsoonide loomist autotööstuskeskustes Ni?ni Novgorodis, Uljanovskis, Jaroslavlis ja Togliattis.
Vedomosti pole taolise arenguga nõus ja arvab, et kui valitsus tahab toetada autotööstust kui majandusharu, siis peab toetus olema kõigile võrdne ja stimuleerima konkurentsi. Sealhulgas ka välisfirmadega.
Kui autotöösturid räägivad investeeringutest, siis las esitavad oma investeerimisplaanid. Kui neil selleks raha pole (kuigi näiteks Russkii Aluminii sai 2001 aastal puhaskasumit umbes 600 mln dollarit), siis otsigu partnereid.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/03/11-47-01.html>