Estonian Oil Service E.O.S. veaks tunduvalt rohkem naftatooteid, kuid nii Eesti kui ka Venemaa Oktoobriraudtee läbilaskevõime on ammendunud, ütles eile ettevõtte juht Arnout Lugtmeijer.
E.O.S. vedas aasta esimese kolme kuuga 1,5 miljonit tonni naftasaadusi, mis on kolmandiku võrra mullusest rohkem.
Transiidivedude kasvul pole lõppu näha, sest Venemaal toodetakse üha rohkem naftat, selgitas Lugtmeijer. Ainukesed probleemid paistavad Lugtmeijeri sõnul Eesti ühinemisest Euroopa Liiduga, mis võib kaasa tuua meie raudteevedudele sobimatute direktiivide rakendamise.
Eesti Raudtee andmetel kavandab Venemaa vedude mahu kasvu, mille saavutamiseks investeerib raudtee elektrifitseerimisse, mis võimaldab kasutusele võtta üha raskemaid ronge, ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv.
Eesti Raudtee valmistub lähiajal senist veduriparki USA veduritega välja vahetama, et jõuda ära vedada Venemaalt tulevad senisest raskemad rongid.
Esimeses kvartalis 2,5 miljonit tonni naftasaadusi töödelnud AS Eurodek suurendab tänavust veomahtu viiendiku võrra, 9 miljoni tonnini, ütles ettevõtte müügijuht Eestis Mark Chagall.
Jõuliste investeeringute tõttu Eesti kiireima mahukasvuga naftatransiidiettevõte Eurodek astub kandadele seni suurimale naftatransiidifirmale Pakterminal.
Eurodek suurendas eelmisel aastal oma veomahtu 17 protsendi võrra, vedades 7,4 miljonit tonni naftasaadusi võrreldes 2000. aasta 6,2 miljoni tonniga.
Tallinna Sadama kaubakäive kasvas esimeses kvartalis viiendiku võrra ligi 8,8 miljoni tonnini, millest lõviosa moodustab 5,7 miljoni tonniga naftatransiit.
Sadam saadab lähiajal rahvusvahelisse ekspertiisi juba teise süvaveekai ehituskava, mille maksumus on 205 miljonit krooni, ütles ettevõtte juht Riho Rassmann. ?Transiidimahtude kasv sunnib investeeringuid kiirendama,? lausus ta.
Juba otsustatud viljakai pikendus maksab 175 miljoni krooni.
Suurima kasvu saavutas 80 protsendiga kuivlasti vedu, mis andis esimeses kvartalis ligi 1,5 miljoni tonniga 16protsendilise osatähtsuse sadama kogumahust.