• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naabrite automüügis rebimine

Kui Eestis pole müüduima automargi osas ammu enam kahtlust, siis lõunanaabritel Lätis ja Leedus on kahe müüduima margi vahe vaid mõne auto jagu ja aasta müüduima margi tiitel endiselt lahtine.
Küll aga pole kahtlust Baltimaade müüduima automargi osas, see on Peugeot, mis juhib teisel kohal oleva Toyota ees ligi 900 autoga. Teoreetiliselt ei ole ka siin aasta kokkuvõttes midagi otsustatud, sest keskmiselt müüakse Balti riikides 2700 autot kuus, kuid see eeldaks, et Peugeot teeks tõelise kannapöörde allamäge, mida vaevalt keegi usub.
Lätis juhib Peugeot teisel kohal oleva Toyotaga 9 kuu kokkuvõttes vaid ühe auto võrra, Leedus on esikohal Renault, mis edestab Peugeot?d vaid 8 auto jagu. Eriti pinev ongi olukord Lätis, kus esimese nelja margi müüginumbrid erinevad vaid pisut enam kui poolesaja auto võrra ja sisuliselt on nii Peugeot?l, Toyotal, Volks-wagenil kui ka Hondal võimalus saada Läti riigi müüduimaks autoks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis on olukord pisut igavam, sest esimesed kaks kohta on sisuliselt juba selged ja kolmandale kohale tõusnud Mazda vaevalt tänu Mazda6 edule enam oma kohta loovutab. Müügi suhtarvult on Balti riikides olukord endiselt nii, et ligi pool uutest autodest müüakse Eestis, ülejäänud pool Lätis ja Leedus kokku. Leedu kogumüük on tänavu küll pisut kõrgem kui Lätis, sest aasta esimene pool oli Leedu jaoks rekordiliselt edukas ja juunis edestas Leedu automüük pika puuga ka Eesti müüki. Põhjuseks alates juulist kehtima hakanud käibemaksumuudatus, mis tekitas esimesel poolaastal tõelise ostubuumi. Seega peaks prognoositav uute sõiduautode müük tänavu jääma Leedus 9000 auto lähedale, ehk müügikasvuks võrreldes möödunud aastaga umbes 10.
Lätis on olukord pisut nukram. Praeguste müügitulemuste põhjal pole seal üldse erilist müügikasvu võrreldes möödunud aastaga oodata ja kui aasta lõpukuud just järsku hüpet kaasa ei too, võib lõpptulemus möödunud aasta müügile isegi alla jääda. Igatahes kuu keskmine müük on tänavu langenud Lätis ligi 10 auto võrra. Mis puudutab Eestit, siis keskmist kuu müüki arvestades peaks siinne uute sõiduautode müük kasvama 2000 auto ehk umbes 15 jagu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele