Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Digitaalne otseturundus on odavaim ja kiireim sõnumikandja

    Email on juba aastaid teada-tuntud kommunikatsioonivahend nii era- kui ärikommunikatsioonis ning selle veatule toimimisele st regulaarsele lugemisele ja kompetentsetele vastustele tuleb pöörata üha suuremat tähelepanu.
    E-postitus tähendab kommertsteksti või infot emaili teel, mis on personaliseeritud vastavalt kliendi kohta teadaoleva informatsiooni analüüsile.
    Emailikommunikatsiooni kasutavad nii kliendid kui ka firmad. Klient soovib tavaliselt kiiret informatsiooni, firma planeeritud e-postituskampaania eesmärk on uute klientide leidmine, klienditeenindus, bränding, müüginumbrite suurendamine või turusituatsiooni uurimine ? ning seda kiiresti ja mõõdukate kuludega.
    Kui ettevõttest lähtuvaid e-postitusaktsioone veel ette ei võeta, tuleb alustada kontsentreerumisest klientide küsimuste kiirele asjatundlikule vastamisele.
    Vastuseta jäämine võib tihtipeale tähendada eelkõige potentsiaalse, aga ka juba olemasoleva kliendi kaotust. E-postitusaktsioone saab ettevõte kasutada turundusuuringuteks, reklaamiks, elektrooniliste kliendilehtede saatmiseks ja mistahes muu tekstipõhise turundusmeetme digitaalse vormina.
    Samuti võib saata videosid, heli, pilte või mida iganes, mis turunduseesmärkide saavutamiseks adekvaatne, kuid mille allalaadimine ei tohi kesta terve igaviku.
    Seepärast on kõige mõttekam kasutada linke, kuid arvestama peaks siinjuures sellega, et sihtrühm ei katkestaks internetiühendust pärast emailide allalaadimist, kuna sel juhul jääks linkide all olev info nägemata.
    Üks võimalus on korraldada iseseisev e-postitusaktsioon, teine võimalus on seda kombineerida teiste reklaamikanalite või turundusinstrumentidega. Näiteks võib emailis teavitada posti teel saabuvatest tootenäidistest. Integreeritud kampaania kasutab ära erinevate meediumide eelised ning erinevalt massikommunikatsioonile orienteeritud tele- või plakatreklaamist on võimalik emaili teel saata spetsiaalpakkumisi ning väikestele tarbijasegmentidele mõeldud infot.
    Tihtipeale võrreldakse emaili klassikalise otsepostitusega ? eelisega, et kampaaniat kavandades ei pea arvestama postikuludega. samas aga tuleb silmas pidada, et digitaalne ja paberkiri pole siiski identsed ja seega otseselt võrreldavad. Kindlasti on mainitud postitusliikide sihtrühmad piisavalt erinevad, teiseks pakub paberkiri võimaluse see lauale vedelema jätta ja seeläbi veelkord märgata.
    Arvestama peab ka sellega, et teksti arvutiekraanil lugemine nõuab suuremat pingutust ja et inimene suudab helendaval ekraanil lugeda vaid pool pabertekstist.
    E-posituskampaania on võrreldes tava-otsepostituse läbiviimisega kiirem, mugavam ja odavam ja pakub suurepäraseid võimalusi postituse edukuse analüüsiks.
    Kampaaniaga seotud kulutused olenevad siiski suuresti sellest, kas emailing on tehtud ?põlve otsas? st Outlookis, Pegasuses või mõnes muus klassikalises kontori-emailiprogrammis või on tegemist professionaalse tarkvaraga, mis pakub võimalusi nii kampaania ettevalmistusteks kui ka analüüsiks.
    Kasvava mailikommuni-katsiooni ajastul ei tohi alahinnata emaili funktsiooni turunduseesmärkide saavutamisel. Samas ei tohiks emailidega kliente koormata ? iga emaili saa(t)miseks oleks vaja adressadi nõusolek.
    Kui massiline e-postitus pole veel ettevõtte aktiivsesse turundusmeetmestikku jõudnud, tuleb alustada klientide järelepärimiste kiirest ja kompetentsest vastamisest. See saavutatud, võib suunata jõud ettevõttest lähtuvatele komplekssetele ja integreeritud e-postituskampaaniatele.
    Agne Severev
    Tele 2 Meedia Grupi juht
    Edukas oli Libresse poolt tellitud reklaamkirja saatmine naistele vanuses 15?25, välja saadeti 30 000 e-maili. Interneti kasuks otsustati seetõttu, et vaid selle kanali puhul on võimalik saavutada toote sihtgrupiga kõige täpsem ja otsesem kontakt, mis muu meediaga on välistatud.
    Kuna tegemist suhteliselt diskreetse tootega ? Libresse Micro pesukaitse, siis internet kui efektiivne reklaamikanal tundus tellijale ainuõige, kus kuvada sõnumit trenditeadlikule ja aktiivsele noore naisele.
    Kiri teavitas kasutajat näidiste saamise võimalikkusest, mida kasutas koguni 9000 kirjasaajat, seega tagasisidet soovis otseselt 30 protsenti sihtgrupist, mis on väga kõrge tulemus.
    Klient jäi tulemusega väga rahule ja lubas järgmiste kampaaniate puhul sagedamini just internetti kasutada, mis on Eestis veel suhteliselt odav aga efektiivseim (täpse sihtimise ja statistika tõttu) reklaamikanal.
    Kirja saatmine elektrooniliselt on odavaim viis reklaamisõnumi edastamiseks: ühele kasutajale maksab see 80 senti.
    Pilvi Tering
    Tartu Õlletehas tootejuht
    Tartu Õlletehas ei ole läbi viinud otseselt e-postituskampaaniat. Küll aga oli tarbijatel võimalus kevadel korraldatud uue kaubamärgi Black Beeri turuletuleku kampaania käigus saata sõnumeid lisaks SMS-ile ka meie kodulehel www.alecoq.ee olevalt spetsiaalselt kampaanialeheküljelt.
    Pudelite korkide all olid tähed B, L, A, C ja K ja iga tähe juures numbrid 1-st 99-ni. Tarbijad pidid kokku koguma sõna BLACK ja saatma kas SMS-i või e-maili vahendusel meile tähed koos juuresoleva numbriga, näit. B12, L75, A5, C64, K22. Kõigi saatnute vahel loosisime välja peaauhinna Jeep Cherokee.
    Osavõtt oli päris rohkearvuline. Ilmselt eeskätt seetõttu, et sms-i saatmine oli tasuline, sõnumi saatmine kodulehelt aga tasuta.
    Jaana Albri
    Estonian Air reisi.net Project Manager
    Estonian Airi virtuaalne reisibüroo reisi.net korraldab e-postituskampaaniaid uute toodete ning pakkumiste tekkimisel, keskmiselt kord kuus. Tavaliselt varieerub kampaaniakirjade saajate arv kuust kuusse olenevalt kampaania sisust, viimaste kirjade puhul on see arv olnud 3500 ringis. Üldiselt paneme ühte kampaaniakirja võimaluse korral mitu toodet/pakkumist, et kliente mitte liiga tihti tüüdata. Kampaaniakirjad saadame neile, kes on selleks kasutajaks registreerimisel oma nõusoleku andnud.
    Viimase aja suurim e-postituaskampaania sündis siis, kui uuendasime oma internetikeskkondi 2002 a juulis. Selle puhul sai kampaaniakirja siiani suurim arv kasutajad ? 8500 inimest (sh. ingliskeelne kiri ingliskeelsetele kasutajatele). Kampaania koosnes uue keskkonna tutvustamisest ja avamishindadest (nende puhul loodi seos meie suvekampaaniaga). Kampaaniahindade ostjate vahel loositi välja laptop koos internetiühendusega.
    E-kampaaniate läbiviimiseks kasutame Q&A today tarkvara, mis võimaldab saata soovitud kujundusega e-mailid valitud klientidele ning seejärel pakub detailset statistikat iga kliendi käitumise kohta.
    Kuludeks on tavaliselt kampaania e-mailide kujundaja tunnitöö ning Q&A today tarkvara kasutades maksab iga e-maili saatmine (meil on teatud hulk nn e-maili crediteid ning nende otsa saamisel ostame uued.)
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.