• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.11.02, 09:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Tallinn kaotab mootorsõidukimaksu

Tallinna linnavalitsus eile volikogu määruse eelnõu, mille kohaselt kaotab linn mootorsõidukimaksu alates järgmise aasta 1. jaanuarist.
Abilinnapea Toivo Ninnase sõnul on mootorsõidukimaks ebaõiglane, sest mujal Eestis peale Maardu sarnast maksu ei ole, kirjutab Eesti Päevaleht. ?Riik peaks lõpuks aru saama, et Tallinn on ka Eesti osa. Ma maksan aktsiisimaksu, mis tegelikult läheb kuskile mujale teedeehituseks, ja pean lisaks maksma mootorsõidukimaksu, et Tallinnas ehitataks ? see on ebaõiglane,? ütles Ninnas.
Ninnase hinnangul peaks Tallinna teedeehituse raha tulema peamiselt aktsiisimaksust. Lisaks ei ole Ninnase arvates mootorsõidukimaksu näol tegemist märkimisväärse summaga.
Tallinna finantsteenistuse finantsdirektor Ahti Kallaste ei ole abilinnapea väidetega nõus. ?Kui 36 miljonit krooni ei ole märkimisväärne summa, siis millest alates algavad märkimisväärsed summad?? küsis Kallaste.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kallaste rõhutas, et tegemist on ühe paremini laekuva maksuga, mis praeguse seisuga on täidetud juba 105protsendiliselt. Samuti ei pea ta õigeks väidet, et maks on tarbija suhtes ebaõiglane, sest ebaõiglaseks võib lugeda ka selle, et autot mitteomavad maksumaksjad peavad kandma autoomanikega võrdset koormust teedeehituse finantseerimisel.
Vastuseks aselinnapea kriitikale, et Tallinna elanikud ja ettevõtted registreerivad maksu tasumise vältimiseks sõidukid teiste omavalitsuste territooriumitel, leidis Kallaste, et see probleem tuleks lahendada riiklike registrite korraldamise abil.
Ninnas kinnitas, et Tallinna teedeehitus ei tohi ärajääva summa tõttu kannatada. Järgmisest aastast hakkab üleriigilise mootorsõidukimaksuna kehtima raskeveokimaks, millest Tallinnale peaks laekuma 6-8 miljonit krooni. Sellegipoolest jääb käesoleva aastaga võrreldes saamata 31-33 miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele