Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Tallinn kaotab mootorsõidukimaksu
Tallinna linnavalitsus eile volikogu määruse eelnõu, mille kohaselt kaotab linn mootorsõidukimaksu alates järgmise aasta 1. jaanuarist.
Abilinnapea Toivo Ninnase sõnul on mootorsõidukimaks ebaõiglane, sest mujal Eestis peale Maardu sarnast maksu ei ole, kirjutab Eesti Päevaleht. ?Riik peaks lõpuks aru saama, et Tallinn on ka Eesti osa. Ma maksan aktsiisimaksu, mis tegelikult läheb kuskile mujale teedeehituseks, ja pean lisaks maksma mootorsõidukimaksu, et Tallinnas ehitataks ? see on ebaõiglane,? ütles Ninnas.
Ninnase hinnangul peaks Tallinna teedeehituse raha tulema peamiselt aktsiisimaksust. Lisaks ei ole Ninnase arvates mootorsõidukimaksu näol tegemist märkimisväärse summaga.
Tallinna finantsteenistuse finantsdirektor Ahti Kallaste ei ole abilinnapea väidetega nõus. ?Kui 36 miljonit krooni ei ole märkimisväärne summa, siis millest alates algavad märkimisväärsed summad?? küsis Kallaste.
Kallaste rõhutas, et tegemist on ühe paremini laekuva maksuga, mis praeguse seisuga on täidetud juba 105protsendiliselt. Samuti ei pea ta õigeks väidet, et maks on tarbija suhtes ebaõiglane, sest ebaõiglaseks võib lugeda ka selle, et autot mitteomavad maksumaksjad peavad kandma autoomanikega võrdset koormust teedeehituse finantseerimisel.
Vastuseks aselinnapea kriitikale, et Tallinna elanikud ja ettevõtted registreerivad maksu tasumise vältimiseks sõidukid teiste omavalitsuste territooriumitel, leidis Kallaste, et see probleem tuleks lahendada riiklike registrite korraldamise abil.
Ninnas kinnitas, et Tallinna teedeehitus ei tohi ärajääva summa tõttu kannatada. Järgmisest aastast hakkab üleriigilise mootorsõidukimaksuna kehtima raskeveokimaks, millest Tallinnale peaks laekuma 6-8 miljonit krooni. Sellegipoolest jääb käesoleva aastaga võrreldes saamata 31-33 miljonit krooni.