• OMX Baltic−0,27%293,93
  • OMX Riga−0,09%915,88
  • OMX Tallinn−0,41%1 970,12
  • OMX Vilnius0,11%1 234,42
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,22%9 257,05
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,43
  • OMX Baltic−0,27%293,93
  • OMX Riga−0,09%915,88
  • OMX Tallinn−0,41%1 970,12
  • OMX Vilnius0,11%1 234,42
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,22%9 257,05
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,43
  • 09.12.02, 11:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudteed erastada soovinud Rootsi raudtee pankroti äärel

Rootsi raudtee SJ on pankroti äärel ning vajab omanikult, s.o riigilt vähemalt miljardi Rootsi krooni suurust kapitalisüsti.
Vastasel juhul peab SJ oma tegevuse lõpetama, kirjutavad Rootsi ajalehed.
Eesti Raudtee enamusaktsiate erastamisprotsessis kaasasid Rootsi riigiraudtee SJ Internationali oma pakkumisse Eesti ärimeestest koosnev AS RER.
Kaks aastat tagasi aktsiaseltsiks muudetud SJ on ära kulutanud kogu oma 1,8 miljardi Rootsi krooni suuruse omakapitali ning on juba 100 miljoni Rootsi krooniga miinuses. Põhjuseks firmale ebasoodsad lepingud ning kahjumis reisijatevedu vabale konkurentsile avatud turul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rootsi majandusminister Leif Pagrotsky lubab firmale abi, samas on selge, et sellises mahus ja sellisel kujul otsetoetust Euroopa Liidu konkurentsireeglid anda ei luba.
Ametiühingud soovivad, et SJ saaks oma monopoli turul tagasi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele