Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TIR-süsteemi peatumine Venemaal muudab kaubaveo kallimaks

    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) andmetel lõpetas Sveitsi kindlustusfirma Zürich Venemaal TIR-tollisüsteemi tagamise, seda tõenäoliselt korralageduse tõttu, mis TIRi rakendamisega seal kaasnes.
    ?Praegu ei suuda me ilmselt ette kujutadagi, mida selline otsus endaga kaasa toob,? ütles AS Narva Auto mänedzher Ljudmila Lagissova, kes peab võimalikuks kauba saatjate jaoks 10-20 hinnatõusu. Järjekorrad pikenevad, iga seisupäev tiksub aga kahjumit. Tema sõnul on tegemist pikemaajalise vastuoluga, mis on küdenud Vene võimude ning rahvusvaheliste autovedajate organisatsioonide vahel ja nüüd läksid pooled solvunult lahku.
    Mänedzheri sõnul kannatab sellise otsuse all kõige enam Venemaa kaubasaaja, kaudsemalt aga kõik, kes Venemaal kauplevad või kaubavedusid korraldavad. Autovedajate ringkondades liikus kumu TIRi peatumisest Venemaal algul 5. detsembrist, seejärel 9. detsembrist.
    ERAA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti kinnitusel muudab juhtuv keerulisemaks kõige enam aga Vene autoettevõtjate endi elu.
    Vene kaubaveoautod ei saa enam lihtsustatud korras teistesse riikidesse kaupa sisse vedada ehk TIR-märkmikku kasutada. Eestist Venemaale kauba vedamisel tuleb aga läbida TIR-süsteemist märksa ajakulukam, Venemaa n-ö siseriiklik tolliprotseduur. Sama ootab loomulikult teistest riikidest Venemaale kaupa vedavaid autosid. Kõik see omakorda asetab täiendava töökoormuse logistikute õlgadele, kes küsivad samuti klientidelt lisaraha jne.
    ERAA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti avaldas arvamust, et suure tõenäosusega tõigi rahvusvahelise kokkuleppe peatumise kaasa TIRi kasutamine Vene riigikassa hüvanguks.
    Lusti tõi näiteks elektroonika impordi Venemaale, mille eest tuleb maksta tollimaksu ümmarguselt 70 ulatuses kauba väärtusest. "See teeb kauba üle mõistuse kalliks," märkis Lusti. "Poes samas nii kõrgeid hindu ei märka."
    Teisiti öeldes kasutasid paljud ärimehed TIRi lihtsamaid tolliprotseduure, et kaup tolliterritooriumile vedada ning maksudeta välja smugeldada.
    "Selle asemel, et kurikaelad üles otsida, teeb Vene toll tavaliselt maksenõude TIR tagatise suhtes," märkis Lusti. Formaalselt on see ka TIRi konventsiooniga kooskõlas, kuid samas ei suuda tagaja ehk kindlustusselts lõputult suuri kahjusid kanda.
    Eesti ühe juhtiva transpordifirma AS MeP Trans tegevdirektori Mati Tamme väitel on praegu väga raske ennustada, kui kaua hakkab kauba lahtitollimine Venemaal seoses TIR-süsteemi peatumisega lisaaega võtma. "Vedaja ei saa aga endale lisakulutusi võtta," ütles Tamme, viidates hinnatõusule.
    ERAA andmetel veavad nende 450st liikmest umbes pooled rohkem või vähem kaupa Venemaale, suuremalt jaolt on tegemist transiidiga. Aastas teevad kaubaautod Venemaale või läbi Venemaa 22 000 - 24 000 vedu, nii tuleb iga kalendripäeva kohta enam kui 60 Eesti sohvri reisi.
    TIR-veod, mis on alustatud enne fikseeritud aega 24. detsembrit kl 24, on kindlustusega tagatud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Sõõrumaa: oleme alahinnanud ukrainlaste panust meie majandusse
“Meil on praegu riigis juures pea 50 000 võõramaalast, eelkõige ukrainlased. Ja vähemalt miljardi jätavad nad meie turule kohvikutes, klubides, toidupoodides ja igal pool. Ma arvan, et meil on Ukraina põgenikud natuke alahinnatud, mis meile neist siia jääb,” arvas ärimees Urmas Sõõrumaa.
“Meil on praegu riigis juures pea 50 000 võõramaalast, eelkõige ukrainlased. Ja vähemalt miljardi jätavad nad meie turule kohvikutes, klubides, toidupoodides ja igal pool. Ma arvan, et meil on Ukraina põgenikud natuke alahinnatud, mis meile neist siia jääb,” arvas ärimees Urmas Sõõrumaa.
Põim Kama: planeerimine on surnud, elagu tegutsemine
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Automüüja CarMaxi kehvad müügitulemused tirisid aktsia alla Aktsia kukkus täna 23%
CarMaxi aktsia langes neljapäeval turueelsel kauplemisel üle 20% pärast seda, kui USA suurima kasutatud autode jaemüüja teise kvartali tulemused olid oodatust kehvemad.
CarMaxi aktsia langes neljapäeval turueelsel kauplemisel üle 20% pärast seda, kui USA suurima kasutatud autode jaemüüja teise kvartali tulemused olid oodatust kehvemad.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Julgeolek on määrav, küll majandus hakkama saab
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Viimsi Artiumi arhitekte paelusid enneolematud tingimused
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.

Olulisemad lood

Kaja Kallas: peame kõigeks valmis olema ja seda ütlema, sest Kreml teeb märkmeid
Majandus on keerulises olukorras, kuna kokku saavad kaks elementi: kõrge inflatsioon ja jahenev majandus. Peaminister Kaja Kallas ütles, et need tööriistad, mis majanduse kiirendamiseks sobivad, ei klapi kõrge inflatsiooniga. Vastuoluline kriis.
Majandus on keerulises olukorras, kuna kokku saavad kaks elementi: kõrge inflatsioon ja jahenev majandus. Peaminister Kaja Kallas ütles, et need tööriistad, mis majanduse kiirendamiseks sobivad, ei klapi kõrge inflatsiooniga. Vastuoluline kriis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.