• OMX Baltic0,07%293,65
  • OMX Riga0,06%913,87
  • OMX Tallinn−0,09%1 960,66
  • OMX Vilnius0,1%1 232,15
  • S&P 5000,00%6 631,96
  • DOW 300,00%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,16%9 242,96
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,85
  • OMX Baltic0,07%293,65
  • OMX Riga0,06%913,87
  • OMX Tallinn−0,09%1 960,66
  • OMX Vilnius0,1%1 232,15
  • S&P 5000,00%6 631,96
  • DOW 300,00%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,16%9 242,96
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,85
  • 27.01.03, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Raudteele 1,2 miljardit krooni euroraha

Eesti Raudtee infrastruktuuri parandamiseks kavatseb riik taotleda Euroopa Liidu toetusfondilt ISPA umbes 77 miljonit eurot (umbes 1,2 mld kr).
Kevadeks esitab Eesti Euroopa Liidule 1,8 miljonit eurot (28 miljonit krooni) maksva projekti Koidula raudtee piiripunkti ehitamiseks, millest ? nagu kõigi teiste ISPA projektide puhul ? rahastab euroliit 75 protsenti, kirjutab Eesti Päevaleht.
Tõnis Laks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist ütles, et piiripunkti ehituseks on Brüsselist kavas taotleda 40-45 miljonit eurot (625-700 miljonit krooni).
Teiseks on ministeeriumil kavas taotleda toetust 20-kilomeetrise Tallinna raudtee ümbersõidu ehituseks, mis võimaldaks Narva poolt tulevatel rongidel sõita Paldiski sadamasse linna läbimata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Pakkumisdokumendid tehnilise abi projektiks esitame Euroopa Komisjonile juunis,? lausus Laks. ?See tähendab trassivalikut, tasuvusuuringut, projekteerimist ja keskkonnamõju hinnanguid. Projekti koostamine maksab umbes pool miljonit eurot.?
Hiljemalt 2005. aasta algul loodab ministeerium esitada taotluse Tallinna raudtee ümbersõidu ehituse kaasfinantseerimiseks ELi vahenditest. ?Kui palju see maksma läheb, on veel vara öelda, aga orienteeriv suurusjärk on 30-40 miljonit eurot (470-625 miljonit krooni ? toim),? lisas Laks.
Tallinna raudtee ümbersõidu Eesti-poolse rahastamise üle läbirääkimised riigi ja AS Eesti Raudtee vahel alles käivad. Koidula tollipunkti valmimisel hakkab Eesti Raudtee maksma riigile kasutustasu.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele