• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 12.02.03, 11:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaanuari alkoholimüük ületas aastatagust

Jaanuaris müüsid Eesti alkoholitootjad oodatult vähem kui detsembris, kuid kokkuvõttes rohkem kui aasta eest samal ajal.
Kui detsember on alkoholimüügis alati kõrgkuu, siis aasta esimesel kuul kangema kraami ost väheneb. Jaanuaris müüsid Eesti tootjad siseturul kokku 769 890 liitrit kanget alkoholi, mis on detsembriga võrreldes 354 080 liitrit vähem. Eelmise aasta jaanuariga võrreldes suurenes müük siiski 68 070 liitri võrra.
Arvud näitavad, et legaalse alkoholi ostmine suureneb Eestis kuust kuusse. Tootjate hinnangul on siin suur osa salaviina tarbimise vähenemisel.
Kõige rohkem on oma toodangut kasvatanud Eesti viinaturu liider Liviko. Selle ettevõtte arvele tuleb panna ka selle aasta jaanuari alkoholi müügikasv eelmise aasta sama ajaga võrreldes. Nimelt kasvatas Liviko ainsana selle aasta jaanuaris eelmise aastaga võrreldes oma müüki 121 200 liitri võrra. Kõigil teistel alkoholifirmadel müük mõnevõrra vähenes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Liviko turundusdirektori Janel Kalvi sõnul oli jaanuar kõigile tootjatele raske, kuna turistide arv raskete ilmastikuolude tõttu vähenes. Liviko turuosa vähenes detsembri 64 protsendi pealt 56,1 protsendini ja jäi pidama eelmise aasta novembri tasemele. See on Kalvi hinnangul hea tulemus. See, et Liviko ainsana suutis eelmise aasta jaanuari tulemust ületada, näitab tema sõnul, et suur osa tarbijaid eelistab selle ettevõtte toodangut.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele