Jaanuaris müüsid Eesti alkoholitootjad oodatult vähem kui detsembris, kuid kokkuvõttes rohkem kui aasta eest samal ajal.
Kui detsember on alkoholimüügis alati kõrgkuu, siis aasta esimesel kuul kangema kraami ost väheneb. Jaanuaris müüsid Eesti tootjad siseturul kokku 769 890 liitrit kanget alkoholi, mis on detsembriga võrreldes 354 080 liitrit vähem. Eelmise aasta jaanuariga võrreldes suurenes müük siiski 68 070 liitri võrra.
Arvud näitavad, et legaalse alkoholi ostmine suureneb Eestis kuust kuusse. Tootjate hinnangul on siin suur osa salaviina tarbimise vähenemisel.
Kõige rohkem on oma toodangut kasvatanud Eesti viinaturu liider Liviko. Selle ettevõtte arvele tuleb panna ka selle aasta jaanuari alkoholi müügikasv eelmise aasta sama ajaga võrreldes. Nimelt kasvatas Liviko ainsana selle aasta jaanuaris eelmise aastaga võrreldes oma müüki 121 200 liitri võrra. Kõigil teistel alkoholifirmadel müük mõnevõrra vähenes.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Liviko turundusdirektori Janel Kalvi sõnul oli jaanuar kõigile tootjatele raske, kuna turistide arv raskete ilmastikuolude tõttu vähenes. Liviko turuosa vähenes detsembri 64 protsendi pealt 56,1 protsendini ja jäi pidama eelmise aasta novembri tasemele. See on Kalvi hinnangul hea tulemus. See, et Liviko ainsana suutis eelmise aasta jaanuari tulemust ületada, näitab tema sõnul, et suur osa tarbijaid eelistab selle ettevõtte toodangut.